واردات خودروهای دست دوم عملیاتی خواهد شد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در خصوص عرضه خودروهای شرکت‌های داخلی هم گفت: در دو ماه گذشته محدودیت عرضه خودرو در شرکت‌های خودرو سازی را شاهد بودیم بر این اساس، در حال حاضر زمینه عرضه خودرو دربازار کم است.

به گزارش تحریریه،‌ از اول تیر ماه تا به امروز با افزایش نرخ ارز، قیمت انواع خودروها هم بالا رفته است.  فروشنده‌ها قیمت‌ها را بسیار بالا اعلام می‌کنند ضمن اینکه خریدار هم به بازار مراجعه نمی‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: بازار خودرو از دو هفته گذشته در رکود کامل و خرید و فروش به نقطه صفر رسیده است. موتنمی گفت: از اول تیرماه تا کنون، از زمانیکه ارز در کانال ۲۴ هزار تومان بود قیمت سمند ۲۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود امروز هم که ارز در کانال ۲۷ هزار تومان است سمند ۲۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود و یا پژو ۲۰۶ تیپ دو از ۲۱۰ میلیون امروز به ۲۵۵ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان ایتکه علاوه بر افزایش قیمت خودروهای داخلی، خودروهای خارجی و مونتاژی هم حدود هفت درصد گران شده است افزود: به عنوان مثال خودرو مونتاژی جک اس ۵ که دو ماه قبل ۶۷۰ میلیون تومان بود امروز ۷۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده و یا هایما اس ۷ که ۶۹۵ میلیون تومان بود امروز به ۷۷۰ میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در خصوص عرضه خودروهای شرکت‌های داخلی هم گفت: در دو ماه گذشته محدودیت عرضه خودرو در شرکت‌های خودرو سازی را شاهد بودیم بر این اساس، در حال حاضر زمینه عرضه خودرو دربازار کم است.

برای حل مشکل فقط باید به سمت واردات خودروهای نو و دسته دوم برویم که اگر این اتفاق بیفتد بازار خودرو به حالت عادی می‌رسد و این محصول از یک کالای سرمایه‌ای بیرون می‌آید. با صدور مجوز واردات خودرو، انحصار شکسته خواهد شد و مصرف کننده با قیمت پایین تری می‌تواند سوار خودرو شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: در حال حاضر خودرو در بازار داخل کم است و نیاز بازار تامین نمی‌شود و خودروهای داخلی هم از کیفیت بسیار پایینی برخودار هستند و مشتری بعد از خرید خودروی صفر، باید به تعمیرگاه و حل مشکلات خودرو بپردازد.

پایان/

۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 12119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =