تزریق واکسن اشتباه به خبرنگاران خبرساز شد

واکسیناسیون خبرنگاران حوزه سلامت، روز پنجشنبه (۷ مردادماه) با واکسن پاستوکووک آغاز و بر همین اساس مقرر شد تا تزریق دُز دوم این واکسن نیز ۲۸ روز بعد انجام شود؛ اتفاقی که با یک روز تاخیر صورت گرفت و با یک اشتباه همراه شد و بجای واکسن دُز دوم، واکسن یادآور تزریق شد!

به گزارش تحریریه، واکسیناسیون خبرنگاران در ماه گذشته با تزریق واکسن پاستور (واکسن مشترک ایران و کوبا که با نام سوبرانا شناخته می‌شود) به خبرنگاران حوزه سلامت آغاز شد.

با فرارسیدن موعد دوز دوم این واکسن، تعدادی از خبرنگاران حوزه سلامت تهران از ساعت ۱۰ صبح امروز به محل منتخب مراجعه کردند و پس از تاخیری بیش از یک ساعته روند واکسیناسیون آنها آغاز شد. 

پس از تزریق این واکسن‌ها، بررسی‌های تسنیم نشان داد که واکسن تزریق شده به عنوان دوز دوم، درواقع واکسن «سوبراناپلاس» است که در قالب مطالعه بالینی و به عنوان دوز سوم واکسن مشترک ایران و کوبا استفاده می‌شده است.

«جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو این اشتباه را نوعی «توفیق اجباری» خوانده است و معتقد است که این واکسن ایمنی مطلوبی دارد!

مسئولین وزارت بهداشت تا این لحظه پاسخگوی این اشتباه رخ داده نبوده‌اند، اشتباهی که اولاً منجر به نگرانی تعداد زیادی از خبرنگاران حوزه سلامت شده است و ثانیا این سوال را ایجاد می‌کند که چرا وزارت بهداشت هیچ نظارتی بر توزیع واکسن‌های تزریق شده در این مرکز نداشته است؟!

پایان/

۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
کد خبر: 12158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =