موسسه انگلیسی: واکسن فایزر سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند

نتایج یک پژوهش در انگلیس نشان می دهد که واکسن فایزر سلول های لنفوسیت T بدن را که مسئول تقویت و کنترل سیستم ایمنی بدن است، تضعیف می کند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Vaccine Damage» نوشت، مطالعه ای از موسسه «فرانسیس کریک» در انگلستان نشان داده است که واکسن «فایزر» برای مهار ویروس کرونا سلول های T را از بین می برد و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. اما شرکت های داروسازی در حال تلاش برای تلقین این باور هستند که تنها راه جلوگیری از بیماری کرونا این است که مردم دوز سوم یا دوزهای بیشتر واکسن های آنان را دریافت کنند.

سلول های T یا لنفوسیت های تی شکل سلول های ایمنی هستند که می توانند ذرات خارجی وارد شده به بدن را هدف قرار دهند و آنان را از بین ببرند. این سلول ها بیشتر به دلیل توانایی که در مبارزه با سرطان و بیماری های عفونی دارند، مورد توجه قرار می گیرند اما برای سایر جنبه های پاسخ ایمنی بدن نیز ضروری هستند.

دو نوع سلول T وجود دارد: سلول های T کشنده( killer T cells) و سلول های T ( helper T cells)کمک کننده. سلول های T کشنده مستقیما به سلول هایی که قبلا توسط ذرات خارجی آلوده شده اند، حمله می کنند. سلولهای T کمک کننده به سلول های دیگر برای ایجاد سلولهای کشنده و تحریک سلول های دیگر برای ایجاد آنتی بادی های خنثی کننده کمک می کنند. سلول های دیگر پس از مواجهه با آنتی ژن در طول یک عفونت یا واکسیناسیون قبلی به لنفوسیت‌های «باتجربه» تبدیل می شوند. در برخورد بعدی با مهاجم، سلول‌های T باتجربه می‌توانند پاسخ سریع تر و قوی تر ایمنی را نسبت به اولین مواجهه سیستم ایمنی بدن با مهاجم تولید کنند.

این مطالعه از موسسه فرانسیس کریک بر آنتی بادی های خنثی کننده ایجاد شده توسط سلول های T متمرکز است. این مقاله تجزیه و تحلیل می کند که آیا واکسن به سلول های T کمک می کند تا آنتی بادی های کافی برای مبارزه با انواع ووید ۱۹ ایجاد کنند.

موسسه فرانسیس کریک با همکاری موسسه ملی تحقیقات سلامت بریتانیا، مطالعه ای را منتشر کرد که نشان می داد واکسن «فایزر- بایون تک» آنتی بادی های خنثی کننده بسیار کمی در برابر انواع مختلف کرونا تولید می کند. دانشمندان آنتی بادی های خون ۲۵۰ بزرگسال سالم را که یک یا دو دوز واکسن فایزر را تا سه ماه پس از اولین دوز دریافت کرده اند، تجزیه و تحلیل کردند.

مشخص شد که تنها ۵۰ درصد از افرادی که یک دوز واکسن فایزر را دریافت کرده بودند، پاسخ آنتی بادی خنثی کننده قابل اندازه گیری در برابر نوع آلفا کووید ۱۹ داشتند. این تعداد حتی برای انواع دلتا و بتا به ترتیب به ۳۲ و ۲۵ درصد کاهش یافت.

این وضعیت برای افراد مسن که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند بدتر می شود. محققان دریافتند دریافت کنندگان واکسن های مسن حتی آنتی بادی های کمتری تولید می کنند. همچنین به دلیل توانایی واکسن برای از بین بردن سلول های T و تضعیف بیشتر سیستم ایمنی بدن، واکسیناسیون می تواند برای بسیاری از مردم فاجعه به همراه داشته باشد.

پایان/

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 12471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نادر IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      2 0
      آقا راس میگه منم شنیدم فایزر خیلی مشکلات زیادی داره ، صد رحمت به برکت !!!!
    • IN ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      مخالفین نظام خودشونو کشتن برا این فایزر