طلا به کدام سو حرکت خواهد کرد؟/ ورشکستگی اورگرند چین قیمتها را فضایی می‌کند؟

 بهای طلا صبح دوشنبه در آسیا افزایش یافت،  ادامه نگرانی ها از وضعیت بدهی گروه اورگاند چینی و تاثیرات بالقوه اقتصادی آن، ریسک سرمایه گذاری در داراییهای پرریسک را ارتقا داده است.

به گزارش تحریریه، در معاملات آتی قیمت طلا 0.43 درصد افزایش یافت و به 1759.30 دلار رسید.

 وزارت مسکن و توسعه شهری و روستایی چین بررسی حساب های بانکی China Evergrande را برای اطمینان از استفاده از وجوه برای تکمیل پروژه های مسکن و عدم تغییر جهت پرداخت طلبکاران تشدید کرد. شرکت مذکور در هفته گذشته کوپن پرداختی را برای اوراق قرضه را نکول کرد و پرداخت دوم در اواخر هفته انجام شد.

 همچنین واحد خودروهای الکتریکی آن شرکت، China Evergrande New Energy Vehicle Group نسبت به انتشار سهام جدید اقدام نخواهد کرد.

 تقاضا برای طلای فیزیکی در چین، مصرف کننده اصلی، در هفته گذشته افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران با رخدادهای مربوط به وضعیت Evergrande، به دنبال کاهش ریسک سرمایه گذاری هستند.

 با این حال، بازده اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح خود از اوایل ژوئیه 2021 رسید و افزایش بیشتر برای طلا را رقم زد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (EBC) سه شنبه سخنرانی می کند. اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان (BOE)، هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، یک روز بعد در جلسه ای با هم خواهند بود.

 در همین حال، جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده، به پاول ملحق می شود تا در جلسه سه شنبه کمیته بانکداری سنا شهادت دهد. جلسه استماع کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان روز پنجشنبه برگزار می شود.
پایان/

۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 12863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =