خبر ناامیدکننده از قیمت های آینده در بازار خودرو

خبر ناامیدکننده ای به گوش می رسد که باعث می شود قیمت های آینده در بازار خودرو به سمت کاهش حرکت نکند و بحران ادامه یابد.

به گزارش تحریریه، خبر ناامیدکننده ای از دخالت سازمان حمایت از مصرف کننده پس از محول شدن قیمتگذاری خودرو به آن نهاد به گوش می رسد که باعث می شود قیمت های آینده در بازار خودرو به سمت کاهش حرکت نکند و بحران بازار خودرو که از سال 1396 آغاز شده است، همچنان ادامه یابد. 

ظاهرا سازمان حمایت از مصرف کننده قصد دارد لغو قیمتگذاری را اجرایی نکند و محصولات ایران خودرو و سایپا را به میزان 10 درصد افزایش دهد. اگر از مدیران این نهاد سوال شد که مبنای محاسباتی 10 درصد چیست؟ احتمالا خواهند گفت به دلیل رُند بودن عدد 10، آنرا انتخاب کرده اند و مبنای دیگری ندارند. 

افزایش 10 درصدی قیمت کارخانه باعث می شود خودروسازان داخلی از زیان خارج نشده و همچنان از عرضه گسترده خودداری کنند، زیرا هزینه تمام شده تولید بالاتر از قیمت تعیین شده است و انگیزه آنها را برای عرضه تحریک نمی کند و ناگزیر می شوند به سیاست فروش قطره چکانی به امید اصلاحاتی در آینده ادامه دهند. 

اینکه چرا وزارت صمت که برنامه تولید 3 میلیون دستگاه خودرو را در سال 1404 ارائه می کند از درک بدیهیاتی مانند آسیب قیمتگذاری به صنعت خودرو عاجز است و نمی داند فروش زیر قیمت کارخانه باعث نابودی صنعت خودرو کشور می شود، عجیب و نگران کننده به نظر می رسد. 

افزایش ناکافی قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو و سایپا باعث می شود عرضه افزایش پیدا نکند و در نتیجه قیمت بازار محصولات داخلی نیز کاهش نیابد که آسیب آن به همان مصرف کنندگانی می رسد که نهاد حمایت از مصرف کننده برای حفاظت از حقوق آنها وارد میدان شده است. 

پایان/

۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 14432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      9 4
      بر پدر ومادر تحریریه لعنت
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      9 3
      از این گرونتر بشه دیگه این آشغالا چند میارزه آخه بازهم مرگ برتحریریه این خبر رو زد
    • خریدار خودرو IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      3 2
      افزایش 10درصد مساوی تولید کم خودرو سازان بدلیل زیانده و افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد در نهایت نارضایتی مردم خریدار خودرو و سود عجیب دلالان در قرعه کشی.
    • امیر IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      وقتی قیمت کارخونه بالابره.به طبع اون شاهد افزایش قیمت در قطعات و دیگر موارد مرتبط با خودرو خواهیم بود.۲۰۷ قیمتش بیش از ۴برابر شده.مگه حقوق ۴برابر افزایش پیدا کرده.اگه شرکت ضرر ده شده.ما هم راضی به ضرر نیستیم.درشو ببندن واردات ازاد شه.تا کی میخواین از جیب مردم ضرر سو مدیریت بردارید.اگر انسان هستین و میفهمین بیایید ریز قیمت خودرو منتشر کنید.خدا ریشه ظلمو خشک کنه.هرچند خدا هم از شما خسته شده
    • محمد IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      سلام،به نظر میاد مافیای ایرانخودرو وسایپا هم نماینده های مجلس رابادناپلاس،وهم صداسیمارا،وهم هرچه سایت خبرگزاری وهمچنین تمام کانال های خودرورایه جوری راضی کرده که به نفعش بنویسند،مرزهای های کشور به روی واردات بسته،درب های کارخانه را به روی مردم بسته،وناله میکنن که داریم زیان میدیم،بایدفیمت رابالاببریم،این حلبی سازان عرضه ساخت خودرو ندارن،بزارین واردات با تعرفه منطقی وارد بشه ،ببینین مردم چیزی ازشما اختلاسگرها چیزی میخرن؟
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      چطوره که ما باید ضرر و زیان این 2خودرو ساز بدیم پس کی میخواد ضرر جیب مارو بده فقط فکر خودشونن تا الان4 برابر گران کردید اما حقوق حتی 50 درصد افزایش ندادید ما مردم اگه باهم باشیم شماها دیگه نمی‌تونید ما مردومو بدوشید ظلم هیچ موقع پایدار نیست