کاهش تولید ناخالص داخلی افغانستان با محدود کردن زنان توسط طالبان

برنامه توسعه سازمان ملل متحد در گزارشی جدید اعلام کرد که اقدام طالبان برای محدود کردن زنان از کار کردن می‌تواند فورا به اقتصاد افغانستان یک میلیارد دلار یا 5 درصد تولید ناخالص داخلی خسارت وارد کند.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد: محدود کردن زنان شاغل توسط طالبان می تواند تولید ناخالص داخلی افغانستان را تا 5 درصد کاهش دهد. برنامه توسعه سازمان ملل متحد در گزارشی جدید اعلام کرد که اقدام طالبان برای محدود کردن زنان از کار کردن می‌تواند فورا به اقتصاد افغانستان یک میلیارد دلار یا 5 درصد تولید ناخالص داخلی خسارت وارد کند، زیرا این گروه شبه ‌نظامی به دنبال دریافت کمک های جهانی برای جلوگیری از عمیق ‌تر شدن بحران اقتصادی است.
گزارش سازمان ملل تصویری تلخ از اقتصاد افغانستان ترسیم می کند که با تورم فزاینده و بحران نقدینگی مداوم تحت فشار است. زنان 20 درصد از نیروی کار کشور را تشکیل می دهند و ممانعت از کار آنها می تواند نیم میلیارد دلار از مصرف خانگی را به تنهایی کاهش دهد. در آخر هفته، «ملا محمد حسن» نخست وزیر موقت طالبان، برای جلوگیری از افزایش این بحران درخواست دریافت کمک جهانی کرد و تضمین داد که از حقوق زنان بر اساس قوانین شریعت محافظت می شود، زیرا آنها می توانند تحصیل و کار کنند اما دولت او دستورالعمل روشنی در مورد چگونگی حمایت از زنان ارائه نکرده است.

۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 14503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =