ماجرای تخصیص 20 لیتر بنزین 1500 تومانی چیست؟/ مردم منتفع خواهند شد یا متضرر؟

سرپرست منطقه آزاد کیش با اشاره به اجرای طرح "بنزین برای همه" در جزیره کیش گفت: در این طرح به مردم سهمیه ۲۰لیتری تعلق می‌گیرد. سوالی که ایجاد می‌شود این است که در نهایت مردم چگونه از این طرح جدید دولت منتفع خواهند شد.

به گزارش تحریریه، محمد رضا لواسانی خبر افزایش قیمت بنزین را کذب دانست و با تأکید بر این که تغییر قیمت‌ حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است ابراز کرد: در بودجه 1401 اشاره‌ای به افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت نشده است.

وی تفاوت این طرح با طرح پیشین را تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی عنوان کرد که پیش از این به هر خودرو تعلق می‌گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: از این پس سهمیه بنزین به دارندگان هر کد ملی دارای خودرو یا فاقد خودرو تعلق می‌گیرد، میزان یارانه تخصیصی به‌ازای هر نفر معادل 20 لیتر بنزین به‌نرخ 1500 تومان است.

به‌گفته لواسانی یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد در صورت نداشتن خودرو می‌توانند این یارانه را با اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده است به فروش برسانند. طبق این طرح، افرادی که به‌هردلیلی امکان فروش سهمیه خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی مبلغ آن را به‌صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد.

لواسانی با تأکید بر این‌که تمام دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت داشته باشند، مشمول طرح هستند اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح جدید سهمیه بنزین، رانندگان وسائط نقلیه عمومی همچنان از سهمیه‌ خود برخوردارند و هیچ‌گونه تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی ایجاد نمی‌شود، و اعضای  خانواده‌هایشان  نیز مشمول دریافت یارانه سهمیه 20 لیتر بنزین می‌شوند.

پایان/

۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
کد خبر: 15282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      2 0
      معلومه که دوباره کلک به مرم خواهند زد این طرح ها همه برای دوشیدن مردم هست و لاغیر.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      پیشنهاد میکنم بنزین ازاد نیز برای هر نفر به میزان 50 لیتر اضافه شود تا افراد قادر به فروش سهم خود به مبلغ دلخواه باشند و خارج از این چارچوب عرضه ای نداشته باشیم تا از قاچاق بنزین هم جلوگیری شود
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      اونوقت چرا 1500 تومن بفروشیم؟ مگه اونی که بیشتر از 20 لیتر میخواد مصرف کنه لیتری 1500 میده؟ من زیر 3000 نمیفروشم خیلی زور داره بخدا. از همین الان کلاهبرداری ها و حرفای ضد و نقیض و یک من صد غاز شروع شده بجای کار کارشناسی و به نفع مردم. خدا بخیر کنه
    • ازاد IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      هیچی دیگه از فردا دم پمپ بنزین ها کلی ادم جمع میشند مثل کوپن فروشها بنزین میفروشند این نتیجه یک مشت ادم بیسواد هست که رفتند مجلس وتز تخیلی میدهند واقعا مردم را چی فرض کردند جمع کنید بابا این بساط را ریدید به مملکت هر روز بدتر از دیروز