گران فروشی خودروسازان تایید شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نرخ آلومینیوم، فولاد، مس و پتروشیمی در دنیا یکسان است، گفت: با وجود اینکه هزینه انرژی و دستمزد کارگر در ایران ریالی بوده و قیمت مواد اولیه تولید نیز در دنیا یکسان است اما خودروهای داخلی از مشابه خارجی گرانتر هستند.

به گزارش تحریریه، الهویردی دهقانی برخی ادعاها مبنی بر اینکه از آنجا که خودروسازان ناچارند مواد اولیه موردنیاز تولید مانند فولاد و آلومینیوم را دلاری خریداری کنند، هزینه تمام شده تولید افزایش می‌یابد، را نادرست دانست و گفت:با توجه به نرخ ارز، هزینه تامین مواد اولیه خودروسازان خارجی از شرکت‌های خودروساز ایرانی بیشتر است با این وجود خودروسازان خارجی با کیفیت‌ترین خودروها را با قیمت‌های ارزانتر از محصولات داخلی تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود:با مقایسه خودروهای تولید داخل با خودروهای هم سطح آنها در دنیا، به این نتیجه می‌رسیم که با وجود اینکه میزان مواد اولیه موردنیاز هر دو خودرو یکسان است و انرژی و دستمزد کارگر در ایران نیز ریالی است، خودروهای داخلی گرانتر هستند.

وی با بیان اینکه جواب این معما را باید در جای دیگری جستجو کرد، اضافه کرد: بخش زیادی از هزینه تمام شده تولید خودرو مربوط به قطعات است و قیمت تمام شده قطعه نیز در ایران بالاست و این امر موجب گران شدن قیمت خودرو می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نرخ آلومینیوم، فولاد، مس، پتروشیمی و.. در دنیا یکسان است با این حال به دلیل بالابودن هزینه تولید قطعات خودرو در ایران، خودرو در کشور ما گران تولید می‌شود، ادامه داد: ساختار درونی و مدیریتی خودروسازان یکی دیگر از دلایل تولیدخودرو گران در ایران می‌شود.

۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 15422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      1 0
      خسته نباشی مردم سه ساله میگن اما کو گوش شنوا ماشینو الکی گرون کردید مسکن و سایر اقلام هم بخاطر خودرو گران شد ایران جایی هست که یه چیز بره بالا همه چی رو بهش ربط میدن مردم که سود کنند اما دریق از فکر به آینده ی منه جوون که پدر ندارم و خودم خرج خودمو در میارم با کارگری امان از نا حقی خدایا ایران امروز از ایران زمون شاه بدتر شده