آپشن پنهان و بسیار مهم خودروهای ایرانی

آپشن پنهان و بسیار مهم خودروهای ایرانی در میدان عمل درست از کار در نیامد و نتوانست آنطور که باید عمل کند.

به گزارش تحریریه، پس از حادثه وحشتناک تصادف بهبهان پلیس اعلام کرد که در طی حادثه ایربگ هیچ‌کدام از خودروهای تولید داخل فعال نشده و گویا اصلا ایربگ تمامی خودروهای ایرانی پیش از تولید تست نشده و نمی‌توان به امنیت این قطعه در خودروهای داخلی اطمینان داشت که لازم است در این باره اطلاع رسانی شود. 

حال این مساله مهم مطرح است که چرا و به چه حقی خودروساز هزینه ایربگی را از خریدار گرفته است که بود و نبود آن هیچ اثری ندارد. آیا خریدار ایربگ را به عنوان عنصر تزئینی می داند؟ که قطعا اینطور نیست و ایربگ باید در مواقع لزوم باز شده و از در حفظ جان سرنشینان موثر باشد.

ولی وقتی ایربگها عمل نکند، یعنی ایربگ کامل تزئینی است و خریدار به جای یک قطعه ایمنی بخش هزینه یک قطعه تزئینی را پرداخت کرده است.

اکنون به نظر می رسد که حادثه دیدگان بهبهان که ایربگ آنها باز نشده است می توانند از خودروسازان شکایت کرده و بابت ایربگهای تزئینی خودروهای خود طلب خسارت کنند. سالها مدیریت دولتی بر صنعت خودروسازی باعث شکل گیری حوادث تلخی شده است که ظاهرا پایان ندارد. 

پایان/

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 15968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      0 0
      چرا و به چه دلیل این همه حمایت و ایجاد انحصار برای تولید کنندگان خودرو در داخل کشور صورت میگیرد. یکبار نه اینکه در برنامه چند دقیقه‌ای در صدا و سیما بلکه اگر لازم بود ساعت ها در صدا و سیما این مورد را برای مردم به بحث وچالش بگذاریم. شاید توانستید مردم را قانع کنید هراز گاهی برنامه ای کمتر از یک ساعت که حتی مجال فهرست کردن پرسش ها دران نیست را به اجرا میگذاریم ونتیجه میشود هیچ ،،،خدا میداند که این روش نه حمایت از تولید داخلی است و نه مردم وجان آنها جایگاهی دارد ،این کارخانه ها بسته شود بسیار مفید تر است و برای دولت و ملت کم هزینه تر
    • ارش DE ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      1 0
      بهترین کار بستن این کارخانه هاست .اولا خودشان می گویند دارند ضرر می‌دهند. دوما انحصار خودرو را در ایران بوجود آورده اند .سوما اصلا توان تولید تیراژ بالا را ندارند و چهارم اصلا کیفیت و استاندارد را رعایت نمی کنند و قیمت‌خودرو هاش با قیمت جهانی نمی خونه .واز همه بدتر باعث کشته شدن ملت ایران می شود