کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای داخلی موجب نارضایتی مردم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای داخلی موجب نارضایتی مردم شده، این در حالیست که نظارتی بر عملکرد تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد.

به گزارش تحریریه، علی رضائی نماینده مجلس شورای اسلامی، در خصوص موضوع واردات خودرو، گفت: امروزه مبحث کیفیت خودروهای تولید شده در داخل کشور به یکی از دغدغه های افکار عمومی و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان قوه مقننه بر رونق تولید داخلی تاکید دارند، اظهار کرد: در واقع باید از ظرفیت نیروهای متخصص کار ایرانی به خوبی استفاده شود.

وی با یادآوری تصادف های زنجیره ای اخیر در سطح کشور، ادامه داد: متاسفانه بر اساس گزارش اعلام شده از سوی پلیس راهور کشور فقط کیسه هوای یک ماشین عمل کرده و خودروهای دیگر آسیب های جدی دیدند که بیانگر کیفیت پایین این خودروها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در فضای مجازی با اعلام نظرشان، تاکید بر واردات خودرو دارند، افزود: این اقدام سبب رفع انحصار از دو خودروساز داخلی و همچنین ایجاد بازار رقابتی خواهد شد که این امر سبب تعدیل قیمت خودروها می شود.

رضائی با بیان اینکه باید اجازه دهیم واردات خودرو انجام شود، گفت: در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده مصوب شد به صورت آزمایشی 50 هزار دستگاه خودرو خارجی در سال نخست وارد شود و در مقابل اگر کیفیت تولیدات داخلی افزایش و در همچنین قیمت ها کاهش یافت، تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خاطرنشان کرد: اکثر مردم نسبت به کیفیت خودروهای داخلی انتقاد دارند. خودروساز داخلی به صورت هفتگی و ماهانه قیمت ها را افزایش می دهد و نظارتی هم بر عملکرد آنها وجود ندارد؛‌ این مهم در حالیست که نیروی کار ارزان در اختیار خودروساز داخلی است لذا این روند باید تغییر کند.

منبع: خانه ملت

پایان/

۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 16143

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =