رئیس پلیس راهور درباره حادثه بهبهان عامیانه حرف زده؛ خودروهای ما ارابه مرگ نیست!

 استاد دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت در سخنانی مدعی شده است که سردار «هادیان‌فر» از یک عبارت عام در توضیح این حادثه استفاده کرده است.

به گزارش تحریریه، پس از حادثه بهبهان رئیس پلیس راهور انتظامی به شدت به خودروسازان تاخت و با اشاره به اینکه ایربگ خودروها در حادثه تصادف بهبهان باز نشد گفت: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید. 

حالا امیرحسن کاکایی استاد دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت در یک میزگرد در واکنش به اظهارات رئیس پلیس راهور گفت: سردار «هادیان‌فر» از یک عبارت عام در توضیح این حادثه استفاده کرده و گفته، ایربگ هیچ خودرو ایرانی در این تصادف باز نشده؛ گویی وی براساس یک مطالعه دقیق و کارشناسی حادثه این نتیجه را گرفته است. در همین نقطه، بزرگترین خطا رخ داده، زیرا موضوعی که هنوز نظر کارشناسی درباره آن داده نشده، توسط یک مسئول مملکتی مورد نقد قرار گرفته است و یک جمله عام درباره آن مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: تا این لحظه، تنها دلیل بازنشدن ایربگ پنج خودرو ایرانی در این حادثه مشکوک است؛ البته هنوز اجازه دسترسی متخصصان مربوطه به عیب‌یابی درونی (OBD) و واحد کنترل موتور خودرو(ecu)  داده نشده تا بتوان با اتصال دیاگ متوجه شد چرا ایربگ‌ها باز نشده است. نکته جالب اینکه در دفترچه راهنمای مشتری خودرو که سایپا به همراه خودروها می‌فروشد، به صراحت گفته شده که ایربگ خودرو در حالت خاموش و تصادف زنجیره‌ای کار نمی‌کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: متاسفانه برخی مسئولان ما یک عبارت زشت به کار می‌برند به نام «ارابه مرگ»! البته مردم می‌توانند چنین عباراتی به کار ببرند اما مسئولان خودشان وظیفه کنترل دارند و اگر وسیله‌ای ارابه مرگ است، نباید بگذارند تولید و روانه بازار شود. نتیجه چنین اظهاراتی باعث نامیدی مردم از صنعت خودرو می‌شود.

پایان/

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 16519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مصلح IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      3 1
      قیافه اش داد میزنه چقدر استاد صنعت خودرو هستن ایشون، عمق بلا...
    • فرهاد US ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      مافیا هفت سر خودروسازی در همه جا آدم داره
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      1 0
      ۵۰ خودرو داغون شدن و یک ایربگ باز نشده !!! این چه کارشناسی دارد ؟ در کجای دنیا تصادف می‌شود و ایربگ باز نمیشود. در شرایطی که باز انحصاری فروش این ارابه های مرگ به مردم وجود دارد اینکه در برگه گارانتی بنویسد هر بلایی سرتون بیاد بعده مصرف کننده است ... آیا دلیل شد آقای محترم؟ اگر وابسته به صنعت خودرو هستی حداقل کمی آزاده باش ...
    • ناشناس IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      ببخشیدآقالطفا شمایک واژه فارسی ترجایگزین بفرمایید.
    • shb IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      استاد عزیز مردم یه عمره از صنعت خودروسازی نامید هستند این موضوع ربطی هم به این آخرین دسته گل اونا نداشت .با این حرفها فقط خودت ضایع میشی .اگه ملت این به اصطلاح خودروها رو هم میخرند از سر ناچاریه چون گزینه ای دیگه ندارند
    • shb IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 0
      استاد عزیز مردم یه عمره از صنعت خودروسازی نامید هستند این موضوع ربطی هم به این آخرین دسته گل اونا نداشت .با این حرفها فقط خودت ضایع میشی .اگه ملت این به اصطلاح خودروها رو هم میخرند از سر ناچاریه چون گزینه ای دیگه ندارند