مردم با جان خود هزینه سوء مدیریت خودروسازی در ایران را می‌دهند | واردات خودرو بهترین گزینه است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش تلفات تصادفات جاده ای گفت: تا قضیه انحصار حاکم بر بازار خودروسازی حل نشود، شاهد بالا رفتن کیفیت این تولید ملی نخواهیم بود، ما حامی تولیدات ملی هستیم اما نباید هزینه سوء مدیریت را مردم با جان خود بپردازند.

به گزارش تحریریه، مجتبی یوسفی نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش قربانیان جاده‌ای به واسطه بی کیفیتی خودروهای داخلی گفت: در ۹ ماهه ابتدای سال جاری در مجموع ۱۵۰۲ نفر معادل ۱۷ درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند در بیشتر تصادفات فقط یک قطعه آهن پاره باقی می‌ماند این همان نقطه شروع تمام انتقادها است که بعد از آن نابسامانی جاده‌ها و راه‌های شهری و روستایی و بی احتیاطی رانندگان زیر سوال می‌رود.

پلیس به بی‌کیفیتی خودرو ایرانی معترض است

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: مدتی قبل سردار هادیانفر با تاکید بر اینکه هرجا در تصادفات ایربگ خودرو باز نشد، خودروساز را به مقام قضائی معرفی می کنیم تا مردم خسارت بگیرند. اما جای سوال اینجاست؛ این مسئله کیفیت خودروهای ایرانی را که به قیمت جان و مال مردم است؛ را بالا خواهد برد؟!

یوسفی با انتقاد از وعده‌های بی سرانجام وزیر صمت تاکید کرد: فاطمی امین در هنگام رای اعتماد وزرا در باغ سبز به ارزانی و بالا رفتن کیفیت خودرو ایرانی را نشان داد و حتی وعده تبدیل خودرو ایرانیان به عنوان افتخار ملی به مردم دادند، از دیگر وعده‌های وزیر تحویل خودرو بدون قرعه کشی به متقاضیان بود که هیچ کدام انجام نشد.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید دوباره به افزایش آمار تلفات جاده ای بیان کرد: انتظار ما از دولت مردمی آقای رئیسی که دولت امید نام گرفته؛ این است که فکر عاجلی برای خودرو ملی داشته باشند، آمار قربانیان جاده‌ای بسیار نگران کننده است.

گله‌مندی رهبر انقلاب از بی‌کیفیتی خودرو ملی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بی کیفیتی خودرو ملی در کنار خسارات جبران ناپذیری که به همراه داشته منجر به گله‌مندی رهبر معظم انقلاب شده بر همین اساس مجلس رسیدگی به انحصار حاکم بر خودرو ایرانی را در دستور کار قرار خواهد داد، هر چند این موضوع موجب نگرانی تعدادی سودجو خواهد شد.

انحصار حاکم بر بازار خودروسازی به قیمت جان مردم تمام می‌شود

یوسفی ادامه داد: تا قضیه انحصار حاکم بر بازار خودروسازی حل نشود شاهد بالا رفتن کیفیت این تولید ملی نخواهیم بود، ما حامی تولیدات ملی هستیم اما نباید هزینه سوء مدیریت را مردم با جان خود بپردازند، واردات خودرو می‌تواند بهترین گزینه در کنار شکستن انحصار در دو شرکت خودروسازی داخلی باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر برای خودروسازان هم باز جریمه تعیین کنیم، این جریمه با افزایش قیمت محصولات از جیب مردم پرداخت می‌شود و شاهد رشد کیفیت خودرو داخلی نخواهیم بود، در مورد لوازم خانگی نیز همین قانون حاکم شده است که متاسفانه شاهد کاهش کیفیت و بالا رفتن قیمت آنها هستیم، انحصار حاکم در تولیدات داخلی منجر به سوءاستفاده گران داخلی شده است.

پایان/

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 16711

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • م ر IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      اصلان معلوم نیست تو این خراب شده چه خبر ی روز اره ی روز نه واقع چ خبره