صنعت خودرو ایران بسیار پیشرفته است!

استاد دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت مدعی شده است که صنعت خودرو کشور نسبت به بسیاری از صنایع همچون صنعت نفت و گاز یا هوافضا پیشرفته تر است.

به گزارش تحریریه، پس از تصادف بهبهان موجی از اعتراضات نسبت به خودروسازان شروع شد به طوریکه رئیس پلیس راهور گفت: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟

حتی رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان کشور و مسئولین اقتصادی و صنعتی با انتقاد شدید و بی سابقه فرمود: این همه‌ حمایت در طول این سالها از صنعت خودرو در کشور شده خب کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند درست هم می‌گویند، حق با مردم است.

اما هنوز هستند افرادی که بشدت از وضعیت صنعت خودرو کشور دفاع می کنند. برای نمونه می توان به امیرحسن کاکایی استاد دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت اشاره کرده که در سوالی مبنی بر اینکه به صنعت خودروسازی کشور چه نمره‌ای بین ۱ تا ۱۰ می‌دهید؟ پاسخ داد:

"یکی از دشوارترین کارها نمره دادن به صنعت خودرو است. در ابتدا باید مشخص کنیم منظور ما از صنعت خودرو چیست؟ آیا منظور فقط خودروسازی است؟ منظور صنعت خودروسازی به همراه زنجیره تامین آن است یا اینکه همه موارد یادشده به علاوه صنعت الکترونیک را هم  در زمره خودروسازی در نظر می‌گیریم؟ در مقام مقایسه، عملکرد صنعت خودرو در سال ۹۵ یا ۹۶ و دوره اجرای برجام با عملکرد کنونی آن کاملا متفاوت است. این بخش در حال حاضر بسیار پیشرفته‌تر از گذشته است، اما خروجی که مردم عادی از آن می بینند، به میزان پیشرفتی که صورت گرفته نیست و سطح بسیار پایین‌تری دارد. بنابراین اگر به آن نمره ۷ یا ۸ بدهیم، با اعتراض مردم مواجه خواهید شد زیرا خروجی صنعت خودرو رضایت‌بخش نیست. نمره‌دادن به این صنعت کار دشواری است، اما در مجموع می‌توان گفت صنعت خودروسازی نسبت به دیگر صنایع موجود در داخل کشور، با توجه به امکاناتی که در اختیار آن قرار گرفته و فضای کسب و کاری که وجود دارد، پیشرفته‌تر است. این صنعت که جزء صنایع تولید انبوه نیز به شمار می‌رود از همه صنایع داخلی حتی صنعت نفت و گاز یا هوافضا پیشرفته‌تر است. بنابراین این صنعت با توجه به دیگر صنایع داخلی نمره قابل قبولی دارد، هرچند از نظر مردم شاید این حرف چندان ملموس نباشد."

پایان/

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 16521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • داود بهنیان IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      1 0
      در مقایسه با افغانستان و عراق یا سوریه، صنعت خودرو سازی ایران بسیار پیشرفته است.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      چرا اینقدر دروغ نهادینه شده است؟
    • رضایی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      وقتی نون زن و بچت گرو این موضوع باشه به خر میگی سیندرلا...
    • آرش رستمی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      بنظر من یک دستگاه فرغون ساخت خارج از ایران از تمام اتومبیلهایی که در ایران تولید میشود خیلی بهتر و پیشرفته تر هست
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      آدم ها مثل تو باعث تضعیف کیفیت خودرو شد اکبرسرتون.
    • ع-ر IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      ایشان حتما " یه سودی از ایران خودرور میبره ویا چیزی که زده جنسش خوب نبوده