آمریکا در آستانه ورود به تورم دو رقمی

براساس آمار ارائه شده از سوی اداره آمار اشتغال آمریکا در واقع در ماه ژانویه سال جاری نرخ تورم نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۱ فقط ۳ دهم درصد تا دو رقمی شدن فاصله داشته است.

به گزارش تحریریه،  به نقل از سی ان ان، روند افزایش قیمت ها در آمریکا در ماه ژانویه هم ادامه پیدا کرد و آمارها نشان می دهند حتی در ماه فوریه هم موج بالا رفتن قیمت کالاها در این کشور فروکش نکرده‌اند.

براساس آمار ارائه شده از سوی اداره آمار اشتغال آمریکا در واقع در ماه ژانویه سال جاری نرخ تورم نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۱ فقط ۳ دهم درصد تا دو رقمی شدن فاصله داشته است.

نکته حائز اهمیت آن که رقم ۹.۷ درصد ارائه شده از سوی این اداره در آمریکا بسیار بالاتر از از رقم مورد انتظار کارشناسان اقتصادی بوده است.

کورت رانکین، کارشناس موسسه PNC، میگوید شاخص افزایش قیمت‌ها در آمریکا نشان‌دهنده فشار قیمتی است که شرکت‌ها هم‌اکنون با آن مواجه بوده و مجبور هستند آن را به دوش مصرف کنندگان منتقل کنند و همین مسئله راه را برای بالا رفتن تورم طی ماه های آینده هم هموار می‌کند.

گفته می‌شود فقط در ماه ژانویه و در مدت ۳۰ روز، تورم در آمریکا یک درصد افزایش یافته، که هم نسبت به ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ و هم نسبت به رقم مورد انتظار کارشناسان اقتصادی بسیار بالاتر بوده است.

قیمت مواد غذایی، حامل‌های انرژی و همچنین خدمات تجاری از جمله بیشترین افزایش قیمت‌ها در آمریکا در ماه ژانویه را به ثبت رسانده است.

نرخ تورم در آمریکا هم‌اکنون در بالاترین میزان ۴۰ سال گذشته قرار داشته و البته کارشناسان اقتصادی امیدوار هستند که طی ماه‌های آینده شاهد فروکش کردن بحران افزایش قیمت‌ها در این کشور باشیم.

پایان/

۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 16828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =