خودروی با کیفیت می خواهید باید خودرو را گران کنید

معاون کیفیت ایران‌ خودرو در مورد کیفیت پایین خودروهای داخلی نکاتی را بیان کرد.

به گزارش تحریریه،  معاون کیفیت ایران‌ خودرو در مورد کیفیت پایین خودروها اعلام کرد: مشتری با مقایسه صنعت خودرو داخلی و خارجی به فاصله بین آنها واقف شده و بر این اساس نارضایتی از سطح کیفیت و تکنولوژی خودروهای داخلی شکل گرفته است.

مجتبی استاد رحیمی اظهار داشت: بدهی بالای خودروسازان به زنجیره تامین‌ شان سبب شده بحث کیفیت قطعات مطرح شود، همچنین، در خودروسازی‌ها به دلیل بدهی‌های بالا به قطعه سازان، تامین‌ قطعات مرغوب با مشکل مواجه شده است. این اختلال و بدهی‌ها سبب می‌شود که نوسان در روند تهیه قطعات ایجاد شود. یکی از مشکلات حال حاضر، تامین قطعات از شرکت‌های مختلف و در حقیقت چند سورسی (تامین کننده) شدن شبکه تامین قطعات است. زمانی که خودروسازان بیش از دو سورس داشته باشند، کنترل، نظارت، ارتقا و... آنها بسیار هزینه ‌بر و زمان ‌بر خواهد شد که تاثیر مستقیم بر کیفیت و قیمت محصول خواهد داشت.

معاون کیفیت ایران‌ خودرو تاکید کرد: برخی قطعه‌ سازان باکیفیت به دلیل بدهی خودروسازان به آنها دیگر تمایل به همکاری با خودروسازان ندارند. این قطعه‌ سازان ترجیح می‌دهند با شبکه خدمات پس از فروش کار کنند؛ آن هم نه از طریق خودروساز، بلکه از طریق بازار آزاد؛ بنابراین به نوعی خودروسازان ما قطعه‌ سازان برتر را از دست داده‌اند. زمانی که طلب قطعه‌ سازان بالا می‌رود، تامین نقدینگی قطعه ‌سازان نیز همچون خودروسازان مختل شده و توان توسعه و ارتقای محصولات و تکنولوژی خود را نخواهند داشت.

با توجه به گذشته و اظهاراتی این چنین از سوی مدیران ایران خودرو و البته حمایت تمام قد وزارت صمت از خودروسازان احتمال این می رود این سخنان در جهت گران کردند خودرو در آینده ای نچندان دور بیان شده است.

پایان/

۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 17011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • AU ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      آخه بی شرف .قیمت آلان لگن های شما بیشتر از خودروها با کیفیت آلمان و ژاپن و کره است.