دولت باید ضرر خودروسازان را پرداخت کند

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی و رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی مدعی شده است که دولت ملزم است زیان خودروسازان را جبران کند.

به گزارش تحریریه، چند ماه قبل سید محسن دهنوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره مقدار زیان خودروسازان گفت: مجموع زیان انباشته از 11 هزار و 600 میلیارد تومان در پایان سال 96 به 83 هزار میلیارد تومان در پایان 6 ماهه سال گذشته رسیده و در طول سه و نیم سال حدود هفت برابر شده است.

دولت نیز برای جبران این زیان مجوز رسمی گران کردن خودرو به میزان 18 درصد را صادر کرد.

پس از این گرانی اعلام شد که زیان خودروسازان چیزی در حدود 14 درصد کاهش یافته است؛ اما خودروسازان همچنان مدعی هستند بشدت در حال زیانند.

حالا رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی و رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران گفته است که باید دولت چند تصمیم جدی را اتخاذ کند؛ دست از قیمت‌گذاری و مدیریت خودرو بردارد و تنها نظارت، رگولاتوری و مطالبه‌گری را انجام دهد.

محمدرضا نجفی‌منش مدعیش شد که طبق قانون اگر دولت در صنعتی قیمت‌گذاری انجام دهد که با ضرر و زیان همراه شد، باید این زیان را جبران کند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. 100هزار میلیارد تومان ضرر و زیان واردشده به این صنعت ناشی از قیمت‌گذاری دولت است و این رقم تا پایان سال افزایش هم می‌یابد. 

پایان/

۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
کد خبر: 17033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =