زنجیره 200 شرکتی تویوتا

شرکت تویوتای ژاپن برای تامین قطعات خودروهای تولیدی خود با حدود 200 شرکت تامین کننده قطعه مختلف در داخل و خارج این کشور قرارداد دارد و برای بهبود تولیدات خود حتی برای تامین کنندگان با عملکرد مثبت هرساله جوایزی را درنظر می گیرد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «اینوستوپدیا» نوشت، تویوتا موتورز به عنوان دومین خودروساز بزرگ جهان، با بیش از ۹.۹ میلیون خودرو فروخته شده در سال مالی ۲۰۲۱ زنجیره تامین متنوعی برای پشتیبانی از عملیات تجاری خود دارد. تویوتا در ژاپن، به صورت مستقیم از ۲۰۰ تامین کننده قطعات خود را خرید می کند.

از سال ۲۰۲۰، تویوتا موتورز دومین خودروساز بزرگ جهان با حضور جهانی و نامی شناخته شده است.

تویوتا برای کارآمد شدن در صحنه جهانی، مانند رقبای خود، به شبکه پیچیده ای از تامین کنندگان خودروهای خود متکی است. در حالی که برخی از تامین کنندگان در خود شرکت ادغام شده اند، بسیاری از آنها هنوز به عنوان فروشنده های ثالث و مجزا تحت قرارداد با تویوتا فعالیت می کنند.

تویوتا در سال ۱۹۳۷ تأسیس شد و اکنون تقریباً ۳۵.۳ میلیارد دلار در سال برای قطعات تأمین‌کننده و مواد، کالاها و خدمات در بازار آمریکای شمالی در سال مالی ۲۰۱۹ هزینه می‌کند. 

در حالی که قراردادهای تامین قطعه هیچ گاه قطعی و دائمی نیست، حفظ روابط مستحکم با تامین کنندگان اصلی آن یکی از اولویت های این سازنده خودرو مهم و چندملیتی مستقر در ژاپن است. تویوتا برای حفظ روابط خود با تامین کنندگان، جوایزی را هر ساله به تامین کنندگانی که از اهداف عملکردی مورد نظر شرکت فراتر می روند، اهدا می کند.

toyota auto parts online - Cheap Online Shopping -

تویوتا طیف گسترده ای از تامین کنندگان را در کنار خود دارد که حتی شامل شرکت هایی مانند تسلا موتورز نیز می شود. تویوتا پیش از این قراردادی ۱۰۰ میلیون دلاری را برای تامین قطعات برقی RAV۴ EV  با تسلا امضا کرده بود. این شرکت با بریجستون آمریکا هم برای تامین لاستیک برای مدل تویوتا FJ کروزر و شرکت Cypress Semiconductor برای ارائه صفحه نمایش لمسی با Toyota Avalon قرار داد امضا کرده است.

در کارخانه تویوتا در دیترویت، مدل کمری برای تهیه قطعات خود با تامین کنندگانی همچون Magnuson، IPT Performance Transmission، Goodridge Fluid Transfer Systems، MagnaFlow، Autometer، Impact Racing، Goodyear، Nitrous Supply و Optima Batteries قرارداد دارد. کارهای نهایی قبل از تحویل این خودروها به نمایندگی ها (کنترل کیفیت) توسط شرکت Fast Ed's Interiors و Polishing Shop بررسی می شود.

در برخی موارد، تویوتا صنایع پایین دستی را نیز خود ایجاد کرده و آن بنگاه ها پیش از این جزء لاینفک این شرکت بودند. شرکت‌هایی مانند Nippon Denso که سیستم تهویه خودرو تولید می‌کند و Aisin Seiki که قطعات و سیستم‌های خودرو (گیربکس و ملزومات وابسته به آن ) را تولید می‌کند، به عنوان بخشی از تویوتا شروع به کار کردند اما بعدها به نهادهای شرکتی مستقلی تبدیل شدند. دو شرکت فوق هنوز از تامین کنندگان اصلی تویوتا هستند، اما محصولاتی را برای سایر خودروسازان جهان نیز تولید می کنند.

از آنجایی که اکثر خودروهای مدرن دارای سیستم‌های سرگرمی داخلی هستند، شرکت Microchip Technology نه تنها برای تویوتا بلکه برای سایر تولیدکنندگان از جمله جنرال موتورز نیز به عنوان تامین‌کننده قطعه عمل می‌کند.

تویوتا با وجود زنجیره تامین کارآمد و خودروهای باکیفیت خود، در آینده هم یکی از سودآورترین خودروسازان جهان باقی خواهد ماند.

پایان/

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 17061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =