«جنرال موتورز» از ورشکستگی تا اوج در کمتر از ۱۰ سال

«جنرال موتورز» به عنوان نماد صنعت خودروسازی آمریکا در سال ۲۰۰۹ اعلام ورشکستگی کرد اما پس از آن توانست خود را با بازار و خواست مشتریان تطبیق دهد و بار دیگر به سطح اول خودروسازی آمریکا و جهان راه یابد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «اینوستوپدیا» درباره شرکت «جنرال موتورز» نوشت، جنرال موتورز (GM) یک شرکت چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در دیترویت، میشیگان قرار دارد. این شرکت خودروها و قطعات خودرو را طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌کند و برای ۷۷ سال متوالی، از سال ۱۹۳۱ تا ۲۰۰۷، پیشرو در کل فروش خودرو در سراسر جهان بوده است. 

 امروزه جنرال موتورز در ۳۰ کشور، تحت ۱۰ برند مختلف، از جمله شورولت، بیوک، جی ام سی و کادیلاک خودرو تولید می کند. این خودروساز همچنان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان از نظر فروش واحدهای خودرو است و در فرآیند تولید خود به طیف وسیعی از تامین کنندگان وابسته است.

شرکت خودروسازی جنرال موتورز دارای تعدادی سرمایه گذاری مشترک در کشورهای در حال ظهور همچون SAIC جنرال موتورز در شانگهای، چین، صنایع «قندهار» در پاکستان، جنرال موتورز هند، و کامیون ایسوزو آفریقای جنوبی. است. 

GM to significantly cut North American vehicle production due to chip  shortage

از نظر ساختاری GM به چند بخش تجاری گروه بندی می شود: GM Financial، GM Cruise، GM International و GM North America.

با توجه به حضور بین المللی و تولید خودروهای بزرگ، جنرال موتورز با تامین کنندگان متعددی در سراسر جهان روابط برقرار کرده است. پس از اعلام ورشکستگی، جنرال موتورز در سال ۲۰۱۰ با عرضه عمومی سهام به بازار بازگشت و سهام با نماد GM معامله می شود. در سال های اخیر این شرکت روی خودروهای الکتریکی و فناوری خودروهای خودران سرمایه گذاری کرده است.

قطعه سازان جنرال موتورز
با توجه به گستردگی بین‌المللی و بخش‌های مختلف کسب‌وکار، جنرال موتورز فهرست گسترده‌ای از تامین‌کنندگان در سرتاسر جهان همچون NGK Spark Plug Co را به همکاری گرفته است که شمع های وسایل نقلیه جنرال موتورز را تامین می‌کند. شرکت Mold Masters مستقر در میشیگان، پلاستیک‌ها را برای پانل‌ها، کنسول‌ها و تزئینات وسایل نقلیه قالب‌بندی و عرضه می‌کند. The Bose Corp متخصص در انواع تجهیزات صوتی است و قطعات اولیه برای سیستم های صوتی در وسایل نقلیه جنرال موتورز را ارائه می دهد.

شرکت میتسوبیشی الکتریک یکی دیگر از تامین کنندگان اصلی جنرال موتورز است که محصولاتی همچون شارژ و استارت، مدیریت موتور، سیستم کنترل انتقال و سیستم های الکتریکی ارائه می کند.

در واقع، این خودروساز فهرست بلندبالایی از بیش از ۷۰ تامین کننده دارد که  تعدادی از آنها برای تولید خودروهای جنرال موتورز حیاتی هستند. برخی از آنها عبارتند از SL Corp.، Lakeside Plastics، Johnson Controls، Grand Traverse Plastics، Dynamic Manufacturing Co.، Compuware، Sundram Fasteners Limited، و Van-Rob Corp.

جنرال موتورز پس از اعلام ورشکستگی در سال ۲۰۰۹ ، شرکت را تحت حمایت دولت قرار داد و با تولید چند برند به سوی ساخت خودروهایی همچون هامر، ساترن و پونتیاک حرکت کرد. جنرال موتورز پس از سبک کردن مسئولیت تولید برند و بازسازی به پشتوانه دولت، به یکی از پنج عرضه کننده بزرگ خودروی جهان تبدیل شد و در سال ۲۰۱۰ افزایش سرمایه داد. 

HUMMER H3 2005-2009 Service Repair Manual - SERVICE REPAIR MANUAL

جنرال موتورز در تلاش برای کسب درآمد از طریق تولید خودروهای سوخت جایگزین، اولین خودروی تمام الکتریکی عصر مدرن خود را تولیدکرد و پیشگام شد. این شرکت اولین خودروی مفهومی با آلایندگی صفر را در ایالات متحده عرضه کرد. در سال ۲۰۰۸، این شرکت متعهد شد حدود نیمی از کارخانه های تولیدی خود را به تاسیسات بدون آلایندگی و زباله تبدیل کند. 

در سال ۲۰۱۷، جنرال موتورز Strobe، توسعه دهنده حسگرهایی برای ردیابی مسافت ها را با هدف کمک به توسعه فناوری برای خودروهای خودران آینده خود خرید. این شرکت همچنین در سال ۲۰۱۷ از Chevy Bolt، یک وسیله نقلیه خودران رونمایی کرد. 

در سال ۲۰۱۸، جنرال موتورز اعلام کرد که شرکت هوندا ۲.۷۵ میلیارد دلار در واحد تولید خودروهای خودران جنراین شرکت سرمایه گذاری کرده است.

پایان/

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 17062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =