مجوز واردات خودرو صادر شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس مصوبات نشست شب گذشته این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش تحریریه، روز گذشته رئیس جمهور در دیدار سر زده از ایرانخودرو هشت دستور مهم داد که یکی از آنها مربوط به واردات خودرو می شد. طی این دستور به منظور افزایش رقابت پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، حداکثر ظرف ۳ ماه آینده رفع شده و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، نسبت صادرات به واردات در صنعت خودرو باید افزایش یابد.

امروز نیز رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به نشست عصر دیروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ برای بررسی بندهای ارجاع شده به این کمیسیون از صحن علنی که تا پاسی از شب به طول انجامید، گفت: در این جلسه بند الحاقی تبصره ۷،  اصلاح و جزییات واردات خودرو تصویب شد.

وی تصریح کرد: اقلام وارداتی نیز شامل تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز هیبریدی و برقی، تعداد ۱۰ هزار دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچالدار و کشنده، تعداد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درون‌شهر، تعداد یک هزار دستگاه واگن و واگن یخچال دار و تعداد ۵ هزار دستگاه دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی  اعم از نوع ساخت یا حداکثر ۵ سال ساخت می‌شود.

پایان/

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
کد خبر: 17134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =