تلفات کرونا جای خود را به تلفات جاده ای داد

به نظر می‌رسد در کنار بهبود کیفیت جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز، توجه به نظارت بیشتر در آستانه سفرهای نوروزی از اثرگذارترین عوامل در کاهش تلفات سوانح رانندگی است.

به گزارش تحریریه، بر اساس آمار اعلامی پزشکی قانونی (از دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها) به عنوان نهاد مسئول اعلام آمار متوفیات سوانح جاده‌ای، در ۱۰ ماهه امسال تعداد جان باختگان سوانح رانندگی، ۱۴ هزار و ۳۴۰ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۰ ماهه ۱۳۹۹) که این آمار، ۱۲ هزار و ۸۷۴ نفر بود، رشد ۱۱.۵ درصدی نشان می‌دهد.

از این تعداد، ۹ هزار و ۸۱۱ نفر در جاده‌های برون شهری و ۸۴۳ نفر در جاده‌های روستایی و مجموعاً ۱۰ هزار و ۶۵۴ نفر در خارج از شهرها در پی سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که در ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ رقم جان باختگان سوانح جاده‌ای (برون شهری) ۸ هزار و ۵۴۹ نفر بود که رشد ۱۴.۸ درصدی در سال جاری داشته است.

بر اساس آمار اعلامی، در نوروز ۱۴۰۰ (بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین امسال) مجموعاً هزار و ۸۰ نفر در اثر سوانح رانندگی جان باختند.

این در حالی است که در بازه زمانی مشابه نوروز سال قبل (۲۵ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹) ۵۳۴ نفر در اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که رشد ۹۲.۶ درصدی در نوروز امسال رخ داده بود.

بنظر می رسد دولت که مدعی است با اجبار واکسن، کرونا را به کنترل خود درآورده اکنون باید فکری اساسی برای تلفات جاده ای کند (مثلا اجبار خودروسازان برای ایمن سازی خودروها و یا واردات خودروهای با کیفیت خارجی)؛ چراکه با توجه به افزایش چشمگیر تلفات جاده ای در آینده ای نچندان دور فوتی های کرونا جای خود را به فوتی های تصادفات خواهد داد.

پایان/ 

۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 17289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =