جنگ اوکراین گریبان خودروسازان را گرفت/ توقف خط تولید پورشه و فولکس واگن

صنعت خودروی دنیا هنوز با مشکل کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند. حمله روسیه به اوکراین حالا مزید بر علت شده و مشکلات برخی خودروسازان را دو چندان کرده است.

به گزارش تحریریه؛  تامین‌کنندگانی مثل Leoni، Fujikura و Nexans در تامین مهارکننده‌های سیم‌کشی به مشکل برخورده‌اند. به همین جهت فولکس واگن و پورشه فعالیت برخی کارخانه‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند. ب‌ام‌و هم از آثار منفی این موضوع در امان نمانده و اعلام کرده با توزیع‌کنندگان در حال رایزنی است تا مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

بد نیست اشاره کنیم برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آلمانی تامین‌کننده قطعه، شامل Forschner، Kromberg & Schubert، Prettl و SEBN مجموعه‌های تولیدی در خاک اوکراین دارند. طبق آماری که در سال 2020 توسط یکی از شرکت‌ها گردآوری شده، حدود 7 درصد از مهارکننده‌های سیم‌کشی خودرو از اوکراین به اروپا وارد شده است. قطعات تولیدی در این کشور دارای کیفیت بالایی بوده و حدود 60 هزار نفر در کارخانه‌های واقع در دو شهر Stryi و Kolomyja مشغول به کار هستند، و یا به عبارت بهتر بودند.

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم 22 کمپانی در اوکراین بیش از 600 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده و 38 کارخانه در خاک آن دارند. اکثر این کارخانه‌ها با خودروسازان آلمانی در ارتباط بوده و دارای روابط نزدیکی با آنها هستند.

حمله روسیه به اوکراین

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، حمله روسیه به اوکراین باعث شده شمار زیادی از خودروسازان این کشور را ترک کنند. برخی از این خودروسازان عبارتند از استلانتیس، رنو، مرسدس بنز، ب‌ام‌و، ولوو، فولکس واگن، فورد، هوندا و تویوتا. تعدادی از آنها مثل فولکس واگن، پورشه، استلانتیس و مرسدس بنز هم با اختصاص کمک‌های مالی از اوکراین حمایت می‌کنند.

منبع: دیجیاتو

پایان/

۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 17295

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =