صدور مجوز کاغذی، مصداق تخلف از قانون

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خاتمه آخرین جلسه هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با اعلام تاریخ ششم فروردین ماه 1401 به عنوان پایان مهلت دستگاه ها برای صدور مجوز از طریق سامانه های آنها، تصریح کرد: از ششم فروردین 1401 به بعد، صدور مجوز کاغذی، مصداق تخلف از قانون خواهد بود.

به گزارش تحریریه، به نقل از شادا، دکتر سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی همکاران در دبیرخانه هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و همکاری بسیار خوب وزارتخانه ها، بویژه در یک ماه اخیر، موفق شدیم در آخرین جلسه هیئت در سال 1400 تمام مجوز های شروع کسب و کار صادره از طرف وزارتخانه ها را در این هیئت تصویب و شفاف سازی کرده و تمام شروط مبهم را برداریم.

وزیر اقتصاد با اعلام تصویب کامل 1393 مجوز از حدود 1500 مجوز  شروع کسب و کار (بیش از 92 درصد) در هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، گفت: به این ترتیب، دیگر نیازی به انتظار چندین ماهه مردم در پیچ و خم های اداری برای صدور مجوز نیست و شروط صدور مجوز، کاملاً شفاف و روشن و بدون تفسیر، مطابق بر کاربرگ های مصوب خواهد بود.

وی ادامه داد: البته هنوز تعداد اندکی (حدود هشت درصد) مجوز های شروع کسب و کار باقی مانده است که بخش عمده آنها، متعلق به مجوز های صادره توسط شهرداری ها، سازمان نظام پزشکی و کانون وکلای دادگستری است.

خاندوزی تصریح کرد: البته طبق موعد 15 روزه لازم اجراء شدن قانون، از ششم فرودین ماه سال آینده، تمام دستگاه های اجرایی مکلف خواهند بود که مجوز های شروع کسب و کار را بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه های خود صادر کنند و چنانچه از آن تاریخ به بعد، مجوزی بصورت کاغذی صادر شود؛ مصداق تخلف از قانون خواهد بود.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: برای اینکه ارتباط سامانه وزارت اقتصاد با تمام دستگاه ها و درگاه ملی مجوز های کشور برقرار باشد؛ تیم های فنی درگاه، حتی در 29 اسفند ماه و اول و دوم فرودین 1401 به منظور پشتیبانی فنی، در محل سرور، مستقر خواهند بود تا انشاءالله بتوانیم، روز ششم فروردین، شاهد پیوستن درصد بیشتری از دستگاه ها به درگاه باشیم.

وی یادآور شد: تا امروز، کماکان، اتصال دستگاه ها به درگاه ملی مجوز ها بصورت "بخشی" انجام گرفته و پاره ای از دستگاه ها بصورت کامل، متصل هستند اما همچنان نیمی از وزارتخانه های کشور، در کنار شهرداری ها، سازمان نظام پزشکی و کانون وکلای دادگستری، همچنان به سامانه متصل نیستند.

پایان/

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 17447

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =