بیمارستانی که زنان باردار واکسنه شده را پذیرش نمی‌کند

بیمارستانی در آلمان زنان بارداری را که واکسن کرونا تزریق کردند، پذیرش نمی کند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «NDR» نوشت، در دوران بارداری، زنان می خواهند همه چیز را درست انجام دهند. به خصوص در زمان همه گیری. یک مرکز زایمان در گوتینگن آلمان زنان بارداری را که واکسینه شوند به دلیل عوارض جانبی احتمالی پذیرش نمی کند.

«جاسمین هوتنر» زن بارداری است که در سپتامبر ۲۰۲۱  پس از اعلام  کمیته دائمی واکسیناسیون (Stiko) واکسینه شد. وی می گوید: من امنیت می‌خواستم و دنبال محافظت خودم و کودکم بودم.

در آن زمان، هوتنر از قبل تصمیم گرفته بود در مرکز زایمان گوتینگن زایمان کند. یک ماما چندین هفته در آنجا از او مراقبت کرد. اما زمانی که او به این مرکز اطلاع داد که واکسیناسیون کرونا را انجام داده است، وی را پذیرش نکردند. هوتنر می گوید مرکز زایمان می گوید افراد واکسینه شده را آنجا نبرند و به همین دلیل مجبور شد به دنبال مرکز زایمان دیگری بگردد.

سایر زنان بارداری که می خواستند در مرکز زایمان گوتینگن زایمان کنند نیز با رویه های متفاوتی در مورد کرونا و واکسیناسیون روبرو شدند. برای مثال، ماماها از زنان باردار که واکسینه شده بودند، نمونه خون می گرفتند. گفته می شود که مرکز تولد با این توجیه چنین کاری را انجام می داد که واکسیناسیون کرونا خطر آمبولی ریه یا ترومبوز در هنگام تولد را نسبت به افراد واکسینه نشده افزایش می دهد. آزمایش خون ظاهراً برای نظارت بر فاکتور انعقادی خون انجام شده است.

A woman listens to a baby's heartbeat in a pregnant woman.  © NDR

چندین زن باردار دیگر نیز همین موضوع را اعلام کردند. مادری نخواست نامش فاش شود، عنوان داشت: چیزی که من را ناراحت کرد این بود که احساس می‌کردم در واقعیتی کاملا متفاوت زندگی می‌کنم و در واقع تولد فرزند را در محیطی مبتنی بر اعتماد تصور نکردم.

استیکو از پاییز ۲۰۲۱ واکسیناسیون با واکسن mRNA را برای زنان باردار توصیه کرد. نتایج تجزیه و تحلیل های مربوط به ایمنی واکسیناسیون تا آن مرحله نشان داد که به ندرت واکنش های نامطلوب دارویی در رابطه با بارداری پس از آن رخ می دهد. پاسخ ایمنی ایجاد شده توسط بدن در زنان باردار مشابه پاسخ ایمنی در زنان غیر باردار است.

استیکو در توصیه‌های خود به نتایج مطالعاتی نیز اشاره می‌کند که نشان می‌دهد زنان باردار احتمالاً پس از عفونت کووید ۱۹ با عوارض جدی روبرو می شوند. این نهاد واکسیناسیون کرونا را از هفته ۱۴ به زنان باردار توصیه کرد.

موسسه رابرت کخ هم حاملگی را به عنوان یک عامل خطر برای دوره شدید کووید ۱۹ طبقه بندی کرد. خطرات ترومبوز یا آمبولی ریه که ظاهراً توسط مرکز تولد گوتینگن جدی پیگیری شد، در یک مطالعه در ایالات متحده، به ویژه درمیان زنان مبتلا به کووید ۱۹ شدید دیده می شد.

با اینحال دکتر «گئورگ فلکنشتاین» پزشک ارشد مامایی و زنان در بیمارستان با اقدام مرکز زایمان فوق موافق نیست. وی به طور مرتب به موضوع کرونا در دوران بارداری می پردازد و قبلا نمونه خون بیماران واکسینه شده و واکسینه نشده را مورد ارزیابی قرار داده و معتقد است که نمونه خون های قبلی تفاوتی را بین خون زنان باردار واکسینه شده و واکسینه نشده نشان نمی دهند.

وی تأکید می کند که خطر ترومبوز یا آمبولی ریه در کل در دوران بارداری افزایش می یابد و ربطی به واکسیناسیون ندارد، بلکه به خود بارداری مربوط است.

پایان/

۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 17493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =