ایجاد مرکز مدیریت توسعه محصول و فناوری زنجیره ارزش ایران‌خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از ایجاد مرکز مدیریت توسعه محصول و فناوری زنجیره ارزش خودرو با هدف حمایت از دانش‌بنیان‌ها و نخبگان علمی خبر داد.

به گزارش تحریریه، مهدی خطیبی در نشست راهکارهای اجرایی تحقق شعار سال با مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: رسالت و هدف اصلی ایران‌خودرو، تولید محصول با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان و جلب رضایت آنان است و هرگونه تدبیری که یاریگر و تسهیل‌کننده این مسیر باشد را به کار خواهیم بست.

وی ضمن تاکید بر اجرایی کردن نتیجه مطالعات و تحقیقات، تصریح کرد: به‌کارگیری نخبگان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید منجر به بهبود در فرآیندهای کاری در حوزه‌های مختلف در زنجیره ارزش خودرو شود. هدف ایران خودرو، بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان کشور است که البته بعضی از آن‌ها در قالب شرکت‌های دانش بنیان فعال هستند و برخی دیگر نیز به‌کار گرفته خواهند شد.

دکتر خطیبی، با بیان این‌که برای تحقق شعار امسال در زمینه دانش‌بنیان‌ها،‌ به دور از کار نمایشی، سیاست اجرایی در پیش خواهیم گرفت، تاکید کرد: با تحقق هدف ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو برای تولید امسال، موضوع اشتغال‌آفرینی در زنجیره ارزش خودرو نیز محقق خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، افزایش تولید در ایران‌خودرو دیزل و هدف‌گذاری تولید ۲۵ هزار دستگاه خودروی تجاری سنگین و نیمه سنگین را یکی از مصادیق زمینه‌های ایجاد اشتغال در زنجیره تامین و تولید این شرکت دانست و گفت: برنامه جذب نیرو متناسب با برنامه تولید در ایران‌خودرو دیزل اجرایی خواهد شد.

دکتر خطیبی افزود: با افزایش ۳۵۰ درصدی تولید خودروهای تجاری سنگین و نیمه‌سنگین گروه صنعتی ایران‌خودرو، امسال چهار هزار نفر به‌صورت مستقیم صرفا در این بخش مشغول کار خواهند شد و با افزایش تولید به ۷۵۰ هزار دستگاه، بیش از ۲۵ هزار شغل به‌صورت غیرمستقیم در شبکه تامین ایجاد خواهد شد و به این ترتیب، گروه صنعتی ایران‌خودرو، نقش خود را در عمل به دستورات رهبر فرزانه انقلاب، به بهترین نحو و به‌دور از هرگونه نمایش ایفا خواهد کرد.

وی تولید اقتصادی را هدف اصلی ایران‌خودرو دانست و ضمن اشاره به این‌که صنعت خودرو از جایگاهی که باید در آن باشد عقب مانده، گفت: خودروسازی، بزرگ‌ترین منتقد خود است و اما با وجود توانمندی‌ها به ویژه در حوزه منابع انسانی و متخصصان، با درست کار کردن و ارایه خروجی مناسب به جامعه، پاسخ انتقادها را خواهد داد.

دکتر خطیبی، رویکرد ایران خودرو را منطبق با خواست رهبری معظم، حضرت امام خامنه‌ای دانست و گفت: شاخص‌ها و فرآیندهای اجرایی را براساس نتیجه‌گرایی تعریف و پیاده‌سازی خواهیم کرد.

وی افزود: مرکز مدیریت توسعه محصول و فناوری زنجیره ارزش ایران‌خودرو، با استفاده از ظرفیت شرکت‌های اصلی گروه مانند ایران خودرو دیزل، تام، ساپکو، نیرو محرکه، مهرکام پارس و...، با بهره‌گیری از شرکت‌های تحقیقاتی گروه از جمله جتکو و ایپکو به عنوان خاستگاه اصلی توجه و حمایت از نخبگان و دانش‌بنیان‌ها با تمرکز در حوزه‌های مختلف فنی، اقتصادی، بازرگانی و... فعالیت خواهد کرد و چابک‌سازی دانش‌محور این حوزه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر حفظ مالکیت معنوی ایران خودرو در به‌کارگیری نخبگان و جذب آنان با رعایت اصل تناسب مهارت و شغل، گفت: در این زمینه ساز و کار و مدل لازم برای بهره‌برداری مناسب از دانش و توان نخبگان پیش‌بینی شود.

وی نقش مدیریت آموزش را در نخبه‌پروری در ایران‌خودرو مهم ارزیابی کرد و گفت: این مدیریت باید به‌عنوان عاملی در تسهیل و فراهم آوردن زمینه و امکانات جذب نخبگان به خوبی ایفای نقش کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: باید برنامه‌ریزی لازم برای کاهش زمان طراحی تا تولید محصول جدید نیز صورت گیرد.دکتر خطیبی بر ضرورت سرمایه‌گذاری و توسعه ظرفیت‌های تولید قوای محرکه در ایران خودرو تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت شرکت‌های توانمندی مانند ایپکو، نیرومحرکه، محورسازان و... برای افزایش تیراژ تولید قوای محرکه بهره‌برداری بهینه کرد.

وی بر اولویت دادن و توجه خاص به شرکت‌های دانش‌بنیان در تمامی مناقصات، مزایده‌ها و پروژه‌های ایران‌خودرو تاکید کرد.

گفتنی است، در این جلسه، مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه های مختلف طراحی، تامین، تولید خودروهای سواری و سنگین، کیفیت، خدمات پس از فروش دیدگاه‌های خود و ضروریات تحقق شعار سال را مطرح کردند.

پایان/

۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 17794

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =