دومین اسکار کم‌بیننده تاریخ/ چرا کسی دیگر به اسکار اهمیت نمی دهد؟

بنظر می رسد دیگر مردم دنیا، خصوصا عاشقان سینما در آمریکا به این مساله مهم پی برده اند که بسیاری از جوایز اسکار نه بخاطر هنر بلکه بدلیل برخی سیاست های پشت پرده هالیوود اهدا می شود.

به گزارش تحریریه، بعد از رکورد تاریخی بیننده اسکار در سال ۱۹۹۸ با بیش از ۵۵ میلیون بیننده، کم کم شاهد نزول بینندگان مهمترین جایزه سینمای جهان بودیم به طوری که امسال تمام تمهیدات آکادمی اسکار برای اوج‌گیری بینندگان این مراسم چندان ثمری نداشته و اسکار با رشد محدودی در تعداد بینندگان تنها از مراسم سال گذشته پیشی گرفت.

نود و چهارمین مراسم اسکار بنا به اعلام شبکه ABC نسبت به آمار فاجعه‌بار سال گذشته رشد داشته و توانسته ۱۵.۴ میلیون تماشاگر را به خود جذب کند. با اینکه این به معنای رشد ۵۶ درصدی بینندگان نسبت به سال گذشته است، اما همچنان اسکار امسال در رتبه دوم کم بازدیدترین مراسم‌های اسکار در تاریخ پخش تلویزیونی این مراسم قرار دارد.

تلاش‌های زیادی برای جذاب کردن مراسم انجام شد، از استخدام سه کمدین برای اجرا گرفته تا و اضافه کردن بخشی از پیش ضبط شده برای سریعتر کردن مراسم و حتی اضافه کردن بخش فیلم طرفداران به مراسم که در نهایت به ارتش مردگان رسید.

حتی برخی معتقدند سیلی ویل اسمیت به صورت کریس راک بخاطر شوخی با همسرش نیز ساختگی و از پیش طراحی شده بود تا بتوانند جذابیت های اسکار را بالا ببرند؛ ولی ظاهرا این جایزه کم کم از رونق افتاده است. 

بنظر می رسد دیگر مردم دنیا، خصوصا عاشقان سینما در آمریکا به این مساله مهم پی برده اند که بسیاری از جوایز اسکار نه بخاطر هنر بلکه بدلیل برخی سیاست های پشت پرده هالیوود اهدا می شود. از اسکار گرفتن جنیفر لارنس بدلیل رابطه جنسی با هاروی وینشتاین تهیه کننده معروف آمریکایی تا اسکار فیلم بسیار مزخرف آرگو که توسط میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا اهدا شد، و بسیاری نمونه های دیگر در دو دهه اخیر مردم را به این نتیجه رسانده است که اسکار هیچ ارتباطی با هنرهفتم ندارد.

هر چند که در گذشته نیز چنین رفتارهایی از سوی آکادمی اسکار دیده می شد ولی در دوهه اخیر آش انقدر شور شده است که اکثر مخاطبین سینما به غیر هنری بودن جایزه اسکار معترفند.

پایان/

۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 17818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =