جنایت جدید رژیم اردوغان و سکوت سیاست خارجی ایران

جنایت جدید رژیم اردوغان و سکوت سیاست خارجی ایران زنگ خطر را به صدا درآورده است.

به گزارش تحریریه، جنایت جدید رژیم اردوغان و سکوت سیاست خارجی ایران زنگ خطر را برای زیست بوم خاورمیانه به صدا درآورده است.  

رژیم اردوغان با ایجاد طرح GAP که شامل ۲۲ سد و ۱۳ نیروگاه بر روی سرشاخه های دجله و فرات است، عراق، سوریه و ایران را به سرزمین های غیرقابل سکونت تبدیل خواهد کرد؛ این دزدی آب توسط ترکیه باعث خشک شدن اراضی کشاورزی عظیم عراق می‌شود، همچنین خشکی زمین های عراق دلیل ایجاد توده های گسترده گرد و غبار در ایران است که این روزها نفس مردم را گرفته است. 

‏سد آتاتورک که ۷۵درصد آب فرات را ذخیره می کند و با ظرفیت ۵۰ میلیاردمترمکعب معادل ۶۵۰ سد ایران و معادل نیمی از ظرفیت تمام آبهای ایران است و سد ایلیسو بیش از ده میلیارد متر مکعب نیز مانع ورود ۵۶ درصد آب دجله به سرزمین های عراق و سوریه می شود.

باید دو اقدام حقوقی در مجامع بین المللی و فشار میدانی بر رژیم ترکیه که به عامل تخریب و کشتار در منطقه تبدیل شده است به طور همزمان در دستورکار ایران، عراق و سوریه قرار گیرد که به دلیل نقش ترکیه در جنگ اوکراین، حمایت روسیه را نیز به دنبال خواهد داشت. 

پایان/

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 18072

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 4
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      19 2
      این سدها را که امروز نساخته است. چرا تا امروز سکوت کرده اید؟ فکر نمی کنید این کار را برای حمایت از روسیه یا بهتر بگویم به دستور روسیه انجام می دهید؟ یا به زبانی . روسیه به دولت رییسی دستور داده این شکایت را بکند. بس کنید این حمایت احمقانه را از روسیه لامذهب
    • نوید IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      19 0
      هرموقع آلودگی هوا به خاطر بنزین بی کیفیت و خودروی فرسوده و غیراستاندارد و ... رو حل کردین اینم حل می کنین.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      4 0
      روسیه هم حمایت خواهد کرد
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 6
      با استفاده از موشک هایی که درست کرده ایم می توانیم سدها را در یک روز خراب کنیم. لطفا زودتر تخریب کنید تا خیلی آب پشتش جمع نشده که عراق را آب ببرد.
    • کمیل IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      1 2
      وقتی که پر جمعیت ترین پایتخت ترک نشین جهان بعد از آنکارا تهران باشد وقتی 70 درصد کادر ارتش و سپاه عزیز ترک ها باشن خیلی عجیبه تمام شهرها بخش ها دهات دور تهران شده ترک نشین وقتی تمام استان های ایران به جر سیستان و بلوچستان زیر سلطه ترک ها باشن وقتی تمام بازارها اقتصادی ایران دست ترکهای تبریز باشه شما انتظار دارین کشور ترکیه بهتون بگه بفرمایید ما می ایستیم کنار!!! در خواب موندین بدجور بدجور.. باید فکری به حال این ترکها بشه ایرانو از ما گرفتن متأسفانه
    • جعفر ناظم رعایا IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 6
      میدانید که ته مانده آبهای دجله وفرات وارد رود اروندمیشود وتحت تاثیرات مد خلیج فارس بالا می آید ومسلط برآراضی نخلستانهای ایران وعراق میشود وآنهارا آبیاری میکند واگرچنین نباشد نخلستانها میمیرند!!!!!!
    • داریوش IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      7 0
      سنگ اردوغان بخوره رو سر شما اولا این سدها خیلی قبلتر از اردوغان در مسیر اجرا قرار گرفته بود دوما ترکیه هم مثل عراق و سوریه حق آبه داره و سوما اون تونلهایی که برا دزدی حق آبه کارون و انتقالش به یزد و کرمان و غیره زدن کار اردوغان نبوده.
    • ورشکسته بورس IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      1 5
      کشور ترکیه با اردوغان جاه طلب و نحس به اولین دشمنی خطرناکتر از اسرائیل و روسیه و چین علیه ایران در چندین سال گذشته کاملا اقدامات ضد ایرانی انجام میدهد و چون مقامات کشورمان سواد و سیاست کشورداری ندارند باعث میشود ترکیه و تمام کشورهای دنیا با انواع ترفندها و حیله ها و اقدامات منفعت طلبانه خودشان را به ایران ما تحمیل کنند و باج و استفاده لازمه را بگیرند منبرداری با کشورداری فاصله ای از زمین تا هفتمین آسمان خداوند متعال است و ناتوانی و ناکارآمدی و بیسوادی و نداشتن سیاست و ارتباطات منطقی و سازنده با دنیا طبعات بسیار زیانبار و جبران ناپذیری در پی دارد که کشور عزیزمان ایران و ما ملت مظلوم و ستمدیده ایران را در چهل و دوساله گذشته چهار قرن عقب مانده کرده است متاسفانه متاسفانه متاسفانه!!!!!!!!
    • آنتی بی شرف DE ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      5 1
      به نویسنده این خزعبلات: آرام باش مادون حیوان فاشیست.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 0
      این سایت به صورت افراطی و با ادبیات سیاه در تفرقه افکنی موثر می شود.بهتر است حتی در تبیین حقایق از ادبیات تاثیر گذار و سازنده استفاده شود.مگر مسئولین دولتی قبلا چه مواضعی در قبال رویکرد ترکیه بویژه در حوزه عربی و قفقاز داشتند و چقدر توانستیم مانع نوگرایی ترکیه شویم.مشکل اصلی کجاست ؟!