در اداره جهاد کشاورزی کرمانشاه چه خبر است؟

در اداره جهاد کشاورزی کرمانشاه چه خبر است که رویه های قانونی و مشخص گرفته شده و بر سر راه تولید سنگ اندازی می شود.

به گزارش تحریریه، در اداره جهاد کشاورزی کرمانشاه چه خبر است که رویه های قانونی و تصریح های مشخص نادیده گرفته شده و بر سر راه تولید سنگ اندازی می شود. 

بررسی های میدانی میز کسب و کار تحریریه نشان می دهد که اداره جهاد کشاورزی کرمانشاه در قسمت های مختلف رویه های قانونی را به طور سلیقه ای نادیده گرفته و در مسائلی مانند فنس کشی باغات بدون منطق روشن عمل می کند. باغ هایی که بدون فنس کشی به دلیل عبور حیوانات اهلی و وحشی آسیب می بینند و ناگزیر از ایجاد حصار هستند. 

طبق قانون:

حدنصاب قانونی برای صدور مجوز فنس کشی باغ‌ها یک هکتار (10000 مترمربع) است و برای باغ‌های با کمتر از این متراژ مجوز صادر نمی‌شود. البته می‌توان نسبت به اخذ مجوز فنس کشی دور چند باغ کنار هم به‌طور مشترک اقدام کرد و مرز هر باغ را با کاشتن شمشاد مشخص کرد.

برای اراضی کشاورزی که سابقه خسارت از سوی حیوانات وحشی به محصولات آن‌ها وجود دارد، کمیته‌ای متشکل از رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان و کارشناسان مرتبط طی صورتجلسه‌ای تصمیم‌گیری می‌نمایند. در صورت موافقت، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان، متقاضی را به سازمان جهادکشاورزی استان جهت صدور مجوز فنس کشی در اطراف اراضی کشاورزی معرفی می‌کند.

علیرغم این صراحت های قانونی، شاهد برخورد سلیقه ای زیرمجموعه های وزارت جهاد کشاورزی کرمانشاه هستیم که برای برخی باغ ها؛ باغ هایی با درختان کم آب که می تواند باعث ایجاد تحول در کشاورزی استان شده و نیاز به حفر چاه و ... را مرتفع کند؛ اجازه ایجاد فنس نمی دهند، اما برای سایر باغ ها در همان منطق اجازه فنس کشی صادر می کنند. آیا پای مسائل نانوشته ای در میان است؟!

اطلاعات مشخص و میدانی در دفتر تحریریه موجود است.

پایان/

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 18134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =