صندوق بین المللی پول هم به جنگ اوکراین پیوست

در تازه ترین مورد، صندوق بین المللی پول هم به جنگ روسیه و اوکراین به جانبداری از کیف پیوسته است.

به گزارش تحریریه، در تازه ترین مورد از نقض بیطرفی، صندوق بین المللی پول هم به جنگ روسیه و اوکراین به جانبداری از کیف پیوسته است. 

کریستالینا جورجیوا مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول(IMF) طی اظهاراتی تأکید کرد که اوکراین احتمالاً به 5 میلیارد دلار کمک مالی در ماه نیاز دارد تا اقتصاد خود را فعال نگه دارد و اولویت فوری یافتن راه‌هایی برای پر کردن این شکاف در سه ماه آینده است. این موسسه مالی مستقر در واشنگتن کار بر روی یک برنامه وام آتی را آغاز خواهد کرد، اما "غیرعادلانه" بود که انتظار داشت اوکراین در حال حاضر بسته گسترده‌ای از اصلاحات را اجرا کند.

دولت حاکم بر کی‌یف برای پوشش کسری بودجه خود از گروه هفت (G7) و صندوق بین‌المللی پول (IMF) 50 میلیارد دلار کمک مالی درخواست کرد که عمدتاً این کسری بودجه ناشی از درگیری نظامی با روسیه است.

این کمک محدود به صندوق بین المللی پول نیست و این نهاد با همراهی بانک جهانی بیش از 2 میلیارد دلار وام به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور تصویب کرده اند. ضمن اینکه، بانک جهانی اعلام کرد که نزدیک به 1.5 میلیارد دلار بودجه اضافی برای ادامه خدمات ضروری دولت اوکراین آماده می کند.

جورجیوا این وام را به لزوم کنترل تورم ربط داد که باعث شگفتی کارشناسان شده است.

پایان/

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 18461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =