۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
لزوم صیانت!

دکتر بهاالدین قهرمانی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به مساله طرح صیانت از منظر دینی و مسئولیت اجتماعی پرداخت.

با سلام و دعا برای قبولی طاعات و عبادات، آیه شصتم سوره احزاب، منافقین را در کنار شایعه افکنان و شبهه پردازان، مورد خشم الهی و پیامبر(ص) دانسته، بنابراین، لزوم صیانت از فضای مجازی از سوی رهبری، صبغه و سابقه الهی و دلالت وحیانی دارد و اهمال در این مهم با توجه به این نکات، روا نیست.

  1. شبهات گسترده و شایعات پیوسته، امنیت فکری و روحی مردم، خصوصا جوانان را تخریب می کند.
  2. ایجاد حربه های روانی در کنار اقدامات مخرب اقتصادی داخلی هماهنگ با دشمنان غربی در فاصله حد فاصل سال های ۹۸ تا ۱۴۰۰، چه آثار وحشتناکی در معیشت و اقتصاد به جای گذاشته که اصل تاثیرات خطرناک فضای ولنگار مجازی را هیچ احدی انکار نمی کند.
  3. رواج دروغ و زشتی های اخلاقی به ویژه پیرامون ازدواج و محیط پاک خانواده و زیر سوال بردن عملی حجاب زیبا و مسئولیت آور، با رواج بدحجابی و بی ححابی چه آثار زیانباری در گسترش طلاق و برخی رفتارهای غیرقابل کنترل داشته که در دغدغه داشتن برای هر صاحب وجدانی که دلسوز شرف و انسانیت است را نمی توان انکار کرد.
  4. اقدامات مثبت و سازنده جریان انقلابی حاضر با همه مشکلات وحشتناک تلنبار شده قبلی، تحریم خارجی و هماهنگی های عوامل مطرود ملت در داخل، علیرغم همه نقدهای وارد به دولت، باید باعث  جدی شدن اقدام در تصویب و اجرایی شدن طرح صیانت و به دست آوردن میدانی شد که اکنون عملا در اختیار دشمنان ملت است که درصددند این خانه امن را از ملتمان بگیرند.
  5. تردیدها و عدم جدیت در این موضوع و بی دقتی در امر صریح امام دلسوز و ژرف نگر جامعه، باید اندیشمندان و فرهیختگان دغدغه مند را به میدان جهاد تبیین و روشنگری بیاورد تا با ایجاد مطالبه در سطح جامعه، خاصه جوانان، این ضرورت را اجرایی کنند. امروز دیر شده چه برسد به فردا. شما و وجدانتان!

والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله لمع المحسنین. 

پایان/
 

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
کد خبر: 18534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      2 0
      حاج آقا عالی بودانشاله طرح صیانت برای حفظ جوانان اجرابشه،