دلارزدایی و یوروزدایی در دنیا کلید خورد

مسکو از شرکای تجاری خود خواسته است که به ارزهای ملی روی بیاورند.

به گزارش تحریریه، دنیس مانتوروف، رئیس وزارت صنعت و تجارت روسیه در نشست عمومی نمایشگاه بین المللی Innoprom در ازبکستان گفت: روسیه باید تسویه حساب‌ها به ارزهای ملی را با کشورهای شریک افزایش دهد.

وی برای کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU)، بریکس و سازمان همکاری شانگهای (SCO) که روسیه یکی از اعضای آن است، سخنرانی کرد.

به گفته وزیر، در سال 2021، رشد گردش مالی روسیه با شرکای درون این انجمن‌ها به حدود 38 درصد رسید در حالی که این اتحادیه‌ها روی هم تقریبا نیمی از اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهند. 

به گفته مانتوروف، آینده همکاری موفق آنها به این بستگی دارد که شرکای روسیه با چه سرعتی از دلار آمریکا و یورو به سمت ارزهای ملی در تسویه حساب‌های متقابل دور شوند.

این مقام روسیه گفت: آنچه امروز در اقتصاد جهانی اتفاق می‌افتد به ما اشاره دارد که چگونه باید لجستیک و همکاری‌های صنعتی خود را بازسازی کنیم، و در چه جهتی می‌توانیم اقتصاد خود را توسعه دهیم. این دلارزدایی است، و اکنون ما یوروزدایی، یعنی گذار به ارزهای خود را اضافه کرده‌ایم تا از نظر تسویه حساب‌های متقابل تا حد امکان مستقل باشیم.

وی افزود: اروپای غربی و ایالات متحده اکنون با تورم فوق العاده روبرو هستند که " بر توسعه بخش‌های صنعتی و اقتصاد به طور کلی تأثیر می‌گذارد. تغییر جهت همکاری در داخل اتحادهایی که اتحادیه اروپا و ایالات متحده را شامل نمی‌شود به ارزهای ملی به شرکای روسیه حداکثر استقلال در توسعه پروژه‌های مشترک می‌دهد.

منبع: ایلنا

پایان/

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 18543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =