بی کفایت ترین مدیر دولت رئیسی به روایت آمار

بی کفایت ترین مدیر دولت رئیسی به روایت آمار را می توان مشخص کرد تا عیار قابل راستی آزمایی ارائه شود.

به گزارش تحریریه، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی را می توان با استناد به آمارهای ارزی پرنوسان کشور بی کفایت ترین مدیر دولت آیت الله رئیسی دانست که بازار ارزهای خارجی کشور را به اغتشاش کامل دچار کرده است. 

برخلاف کشور روسیه که درگیر جنگ سنگین نظامی با اوکراین و جنگ نیابتی با ناتو است و تحریم هایی بیش از ایران را تحمل می کند که بازار ارز و اقتصاد خود را در یک برنامه 60 روزه مستقل کرد و آرامش محض بر بازارها حاکم نمود، بانک مرکزی ایران گویی وجود خارجی ندارد و قیمت ارز در بازار ایران با اخبار انریکه مورا و جوزپ بورل بالا و پایین می شود و چون زور نهادهای بی ربط و باربط به این دو مقام اروپایی نمی رسد، تمرکز خود را بر مقابله با کانال های تلگرامی قرار داده اند!

یعنی از نظر سیاستگذاران، تجارت خارجی کشور با 101 میلیارد دلار در سال گذشته و بیش از 140 میلیارد دلار در سال جاری، نظام پولی بی بنیان کشور، صادرات انرژی در دوران رکوردشکنی قیمت ها، حضور ایران در سازمان همکاری شانگهای، حضور در بریکس، پیروزی در نبردهای منطقه ای، متلاشی شدن رژیم تحریم ها به وسیله روسیه و ... در قیمتگذاری دلار موثر نیست، اما کانال های تلگرامی دلالان سبزه میدان و ... که کل مبادلات روزانه آنها به 20 میلیون دلار هم نمی رسد در قیمتگذاری دلار موثر هستند. 

مرور نوسانات بی پایان ارزی نشان می دهد که متغیری اخلالگر در بازار ارز و اقتصاد کشور وجود دارد که فراتر از روایت رسمی عمل کرده و بازار ارز ایران را در جاده بی پایان نوسانات قرار داده و در مذاکرات هسته ای هم دست تیم ایرانی را خالی می کند. 

چرا رئیس کل بانک مرکزی روسیه در 2 ماه می تواند تحریم را بلاموضوع کند، اما بانک مرکزی ایران با بدعملی خود اقتصاد را از تعادل خارج کرده، سوالی است که پاسخ به آن ماهیت نوسانات بی پایان 5 سال اخیر اقتصاد کشور را نشان خواهد داد. 

پایان/

۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 20154

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      8 4
      پاسخ سوال را باید از جناب مصباحی مقدم پدر خانم محترم جناب صالح آبادی بپرسید که با لابی فراوان ۲۰ سال است داماد عزیزشان را در عالیترین سطوح مدیریت در بورس و بانک توسعه صادرات و اخیرا هم بانک مرکزی حفظ کرده اند
    • امین IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      7 3
      یه جوری مطلب می نویسین که انگار توی این مملکت زندگی نمیکنین! اگه هر روز اخبار سایتهای مختلف اقتصادی ( بخوانید سیاسی) مثل تجارت نیوز، اقتصاد نیوز و غیره را مرور کنید می بینید اکثر این سایتها ( که قاعدتا به سیاستمداران هم وصل هستند) به کمک کارنشناسان اقتصادی شان مدام در گوش مردم می خوانند که اگر توافق بشود خوشبخت و اگر نشود همگی بدبخت می شویم و تا آب خوردن را هم به برجام ربط می دهند، بعد شما انتظار داری قیمت دلار با مذاکرات بالا و پایین نشه؟ ضمنا اگر هم مثل دوره قبل، ارزپاشی صورت بگیره که ذخایر بانک مرکزی هدر میره، قاعدتا همان طور که رهبری فرمودند باید برای فضای رسانه ای کشور فکری کرد!
      • ارش IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
        1 0
        هموطن عزیز من به قدری زیر ساختهایمان نابود شده که حتب اب خوردنمان هم به برجام وصل شده مگر غیر اینست که به دلیل نبود تکنولوژی به روز و کارامد دیگر اب خوردن هم نداریم
    • US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      6 1
      جاسوسان در راس امور پولی و بانکی هستن ،،، خیلی واضح است ،
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      1 0
      کی رو با کی مقایسه میکنید !
    • فلانی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      1 1
      حرف شما درسته ولی یه توضیح براش هست اونم اینکه در روسیه سال ها پوتین در راس کار بوده خب اون تلاش کرده که بتونه به غرب وابستگی نداشته باشه برای همین در برابر تحریم ها انعطاف پذیر بودن اما تو کشور ما چون سال ها به جای اینکه تلاش بشه تحریم ها رو خنثی کنیم هی تلاش کردیم تحریم ها رو رفع کنیم برای همین وابستگی داریم