پیشنهاد پوتین برای حل بحران اقتصادی جهان

«ولادیمیر پوتین» راه حلی را برای برون رفت از بحران اقتصادی جهانی ارائه کرد.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با حضور در چهاردهمین اجلاس سران بریکس اظهار داشت که تلاش های خودخواهانه غرب برای سرزنش کل جهان به خاطر اشتباهات خود منجر به بحران اقتصادی جهانی شده است.

پوتین که این طعنه را به «جو بایدن» بابت مقصر دانستن پوتین بیان می کرد، افزود: تنها بر اساس همکاری صادقانه و دوجانبه سودمند می توان راهی یافت تا از این وضعیت بحرانی که به دلیل اقدامات بی فکرانه و خودخواهانه برخی کشورها گریبانگیر اقتصاد جهانی شده است، خارج شد.

Putin suggests way out of global economic crisis

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که امروزه به رهبری کشورهای بریکس برای ایجاد یک سیاست وحدت‌بخش برای شکل‌دهی به یک نظام واقعاً چندقطبی روابط بین‌دولتی نیاز است. نظامی که باید مبتنی بر هنجارهای شناخته شده جهانی،  حقوق بین الملل و اصول کلیدی منشور ملل متحد بنیان شود..

به گفته پوتین، کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) پتانسیل سیاسی، اقتصادی، علمی، فناوری و انسانی بسیار بالایی دارند و هر ساله نیز نفوذ آنها در عرصه جهانی افزایش می یابد.

پوتین وعده داد: روسیه آماده است تا به  تعمیق تعامل چندجانبه با همه شرکای  به ویژه در بریکس ادامه دهد تا این نهاد به تقویت نقش خود در امور بین‌الملل کمک کند.

پایان/

۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
کد خبر: 20022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =