پیام های حمله موشکی مقاومت لبنان به سرزمین های اشغالی

شلیک دو موشک از جنوب لبنان به سرزمین های اشغالی و ناکامی سامانه گنبد آهنین رژیم اسرائیل در رهگیری این موشک ها بیانگر ضعف این رژیم و آمادگی حزب الله و هماهنگی کامل آن با گروه های مقاومت فلسطین برای مقابله با ماجراجویی های اسرائیل در مسجد الاقصی است.

به گزارش تحریریه روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در بخشی از گزارش خود درباره تحولات فلسطین نوشت، چند روز قبل دو موشک از منطقه صور در جنوب لبنان شلیک شد و در یک منطقه خالی از سکنه در شمال فلسطین اشغالی فرود آمد. این حمله موشکی هیچگونه خسارتی به دنبال نداشت، اما شلیک این موشک ها از جنوب لبنان و شکست سامانه گنبد آهنین رژیم اسرائیل در رهگیری آن ها دارای پیام هایی بود.

نخستین پیام آن بود که پدافند هوایی و زمینی عقب مانده رژیم اسرائیل در رهیگری موشک های پیشرفته لبنان ناتوان است. دهمچنین دیگر اثر این حمله هم مربوط به آثار روانی آن در میان اسرائیلی ها است. این موضوع رژیم اسرائیل را در شرایط آشفته ای قرار داد زیرا به دولتمردان آن یادآور شد که جبهه لبنان هنوز هم داغ است و می تواند سرمنشا بسیاری از شگفتی ها در آینده نزدیک باشد.

 رسانه های اسرائیل  ادعا می کنند که جریان حماس در شلیک این موشک ها نقش داشته و این جریان در منطقه صور دارای پایگاه نظامی قدرتمندی است. زیرا هدف از طرح چنین ادعایی، دامن زدن به فتنه میان حزب الله لبنان و جریان حماس و  همچنین ایجاد شکاف میان این دو جریان با طرف های لبنانی است که به آمریکا گرایش دارند و خواهان خلع سلاح مقاومت هستند.  

هدف از این فتنه انگیزی آن است که لبنان به مرکز نفوذ آمریکا و رژیم اسرائیل تبدیل شود. 

در بخش پایانی گزارش آمده است، بدون آگاهی حزب الله لبنان یک سنگ هم از لبنان به سوی سرزمین های اشغالی پرتاب نمی شود. میزان هماهنگی میان جریان های فلسطینی در لبنان و حتی نوار غزه با گروه مقاومت بسیار بالا است. دور از ذهن نیست که حزب الله با این حمله ها، پیام هایی را  به رژیم اشغالگر ارسال کرد. نخست آنکه مقاومت لبنان آماده است تا در برابر ماجراجویی ها و حمله های این رژیم به مسجد الاقصی عکس العمل قوی از خود نشان دهد.

علاوه بر این، حزب  الله از تحولات بیت المقدس غافل نیست و حمله های موشکی اخیر آن در این چارچوب قرار می گیرند؛ فرماندهان نظامی رژیم اشغالگر هم این پیام حزب الله را به خوبی درک کرده اند.

پایان/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 18596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =