اهمیت راهبردی خطوط قرمز هسته ای ایران

روزنامه لبنانی اعتقاد دارد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای برای احیای برجام زیر بار هر موضوعی که حاکمیت ملی ایران و خطوط قرمز آن را نادیده بگیرد، نخواهد رفت و این یک پیام از سوی ایران است که در داخل و خارج این کشور دارای اهمیت راهبردی است.

به گزارش تحریریه روزنامه «البناء» لبنان در گزارشی به قلم «رنا العفیف» تحلیلگر لبنانی نوشت، آمریکا با وجود افول هژمونی اش تلاش می کند در مذاکرات برای احیای توافق هسته ای شرط های سیاسی غیرقابل پذیریش خود را به ایران تحمیل کند. این در حالی است که «حسین امیر عبدالهیان» وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده است که تهران به خطوط قرمز خود پایبند است. 

العفیف افزود: به نظر می رسد در سایه تنش های جدید در عرصه بین الملللی آمریکا تلاش می کند بار دیگر با طرح مسائل جدید اوضاع را برهم زند تا شاید بتواند آبروی دولت «جو بایدن» را حفظ کند و در آینده از آن به عنوان یک موضوع سیاسی استفاده کند.

این در شرایطی است که ایران درباره انتقام ماجرای ترور سردار «قاسم سلیمانی» چانه زنی و سهل انگاری نخواهد کرد. سپاه پاسداران ایران به طور آشکار اعلام کرده است که تهران هرگز درباره تحقق عدالت درباره ماجرای شهادت سردار سلیمانی با آمریکایی ها چانه نخواهد زد و برداشتن تحریم ها از ایران یا حذف سپاه پاسداران از فهرست تحریم ها را به این ماجرا ربط نخواهد داد.

گفتنی است که اکنون در سایه تغییر و تحولات بین المللی و ائتلاف های سازی های جدید زمان هم به سود آمریکا پیش نمی رود. 

روزنامه البناء در بخش پایانی گزارش خود آورد: ایران زیر بار هر موضوعی که حاکمیت ملی ایران و خطوط قرمز آن را نادیده بگیرد، نخواهد رفت و این یک پیام از سوی ایران است که در داخل و خارج این کشور دارای اهمیت راهبردی است.

همچنین جمهوی اسلامی ایران در صورتی که لازم باشد سیاست دیگری را برای مقابله با آمریکا در پیش خواهد گرفت. ایران به خوبی می داند که آمریکا با سیاست فشار حداکثری خود تلاش می کند به توافقی دست یابد که به سود ایالات متحده و غرب باشد، اما واشنگتن در این زمین به اهداف خود نخواهد رسید.

پایان/

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 18689

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =