سهم دولت در ایران‌خودرو فقط ۵.۷ درصد

معاون مالی و اقتصادی گروه صنعتی ایران‌خودرو مدعی شد عملکرد مالی ایران‌خودرو زیر نظر سازمان بورس و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی، کاملا شفاف است.

به گزارش تحریریه، محمد نیک‌فر معاون مالی و اقتصادی گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن رد هرگونه ارتباط موضوعات مطرح شده از سوی برخی از نمایندگان به وزیر صمت، گفت: ایران‌خودرو شرکتی بورسی است که در مقاطع زمانی سه، شش و نه ماهه و پایان سال، عملکرد مالی خود را به سازمان بورس اعلام می‌کند، علاوه بر این‌، سازمان حسابرسی که زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی است، صورت‌های مالی و حساب‌ها را به صورت شش ماهه و سالیانه حسابرسی می‌کند. 

وی ضمن انتقاد از به کار بردن عبارت عدم شفافیت در صورت‌های مالی خودروسازان توسط برخی از نمایندگان مجلس، گفت: شفافیت، مبنای عملکرد مالی ایران‌خودرو است، مجمع شرکت سالی یک بار برگزار می‌شود که صورت‌های مالی به تصویب سهامداران می‌رسد.

وی درخصوص بنگاه‌داری خودروسازان نیز اظهار کرد: در جایی که ضرورت ایجاب کرده است و بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری نشده و ظرفیت‌های این بخش توان پاسخ‌گویی به نیازمندی‌هایمان را نداشته، ناچار به سرمایه‌گذاری شده ایم که امری اجتناب‌ناپذیر برای تکمیل زنجیره ارزش تولید بوده است. روابط پسین و پیشین بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، شبکه کاملی نیست و کسری‌های آن باید توسط شرکت های تولید کننده خودرو تکمیل شود.

نیک‌فر ادامه داد: این موضوع ارتباطی به وزارت صمت نداشته و جزیی از سیاست‌های اجرایی خودروساز است.

وی خاطرنشان کرد: سهام دولت در ایران‌خودرو در سال‌های اخیر از ۷۰ درصد به ۵.۷ درصد رسیده است که به قرار اطلاع واگذاری این میزان نیز در برنامه دولت قرار دارد.

وی افزود: تصمیم گیری و تصمیم‌سازی طبق اساس‌نامه ایران خودرو در چارچوب منافع و برنامه‌های بلندمدت مجموعه انجام می شود و ارتباطی به وزارت صمت ندارد.

منبع: ایکوپرس

پایان/

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 18697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =