آمریکایی ها با سرعت بی سابقه ای مشاغل خود را ترک کردند

بیش از ۴.۵ میلیون نفر در ماه مارس به طور داوطلبانه شغل خود را ترک کردند این آمار حکایت از رشد بی سابقه موقعیت های شغلی خالی در آمریکا دارد.

به گزارش تحریریه، با وجودی که اوضاع شغلی در آمریکا به خاطر رفع کرونا تقریبا به حالت عادی بازگشته است با اینحال خیلی از آمریکایی ها یا تمایلی به بازگشت به محل کار قبلی خود را ندارند یا آنکه تعداد بی ‌سابقه ای از آن ها  کار خود را کنار می‌گذارند و ترجیح می‌دهند به جای بازگشت به دفتر کار، آن را ترک کنند.

تارنمای «راشا تودی» نوشت، دلیل این امر تمایل شدید نیروها به دورکاری عنوان شده است اما کارفرمایان می خواهند به سیاست‌های دورکاری کرونایی پایان دهند.

بر اساس گزارش منتشر شده وزارت کار ایالات متحده، رقم بی سابقه ۴.۵۴ میلیون نفر تعداد افرادی است که در ماه مارس شغل خود را ترک کردند. این آمار رکوردی را که در نوامبر گذشته ثبت شده بود افزایش داد و با رشد  و ۲۳ درصد نسبت به سال قبل بالاترین سطح را برجای گذاشت.

در طرف مقابل تعداد فرصت های شغلی در آمریکا نیز به بالاترین حد خود یعنی ۱۱.۵ میلیون رسید، زیرا کارفرمایان در تلاش برای پر کردن موقعیت های خالی در بحبوحه افزایش هزینه های نیروی کار هستند.

گزارش ماه مارس همچنین نشان ‌دهنده وقوع آخرین دوره از موج اختلال کار در دوران همه‌گیری است که به عنوان «استعفای بزرگ» شناخته می‌شود. تا قبل از آوریل ۲۰۲۱، هرگز هیچ ماهی نبود که در آن ۴ میلیون آمریکایی بخواهند شغل خود را ترک کنند اما این سطح از آمار اکنون برای ۱۰ ماه متوالی تکرار شده و حتی افزایش یافته است. در ماه مارس این آمار معادل حدود ۳ درصد از کل نیروی کار ایالات متحده بود.

Health Media Jobs & Opportunities: SELF, American Cancer Society and NPR  are hiring | Center for Health Journalism

کمبود نیروی کار؟

آمریکا اکنون به کشوری تبدیل شده است که مردمش نمی‌خواهند کار کنند.

کارفرمایان برای پر کردن موقعیت‌های خالی شده، دستمزدهای بالاتر، پاداش و بسته‌ های مزایای دلگرم کننده ای را برای جذب کارگران ارائه می کنند. از آنجایی که آمریکایی ها به شدت در چند سال کرونایی، دورکاری را در اولویت قرار داده و به آن عادت کرده اند. برخی از شرکت ها سعی می کنند با ارائه روزهای تعطیل بیشتر با یکدیگر رقابت کنند و کارگران بیشتری را جذب نمایند.

بنا بر گزارش ها، یکی از شرکت های فناوری نیویورک تا آنجا پیش رفت که به تازه کارها قبل از شروع کار، یک مرخصی دو هفته ای با حقوق اعطا کرد.

با توجه به مشکلاتی که در جایگزینی نیروی کار وجود دارد، مشاغل نیز به طور فزاینده ای تمایلی به اخراج کارگران ندارند. به ازای هر فردی که در ماه مارس اخراج شد، سه نفر دیگر کار خود را ترک کردند. اخراج ها نسبت به سال قبل ۷.۱ درصد کاهش داشته است.

در حالی که بسیاری از نگرانی‌ها در مورد کمبود نیروی کار در ایالات متحده بر روی موقعیت‌های ابتدایی، مانند مشاغل فست فود و خرده‌فروشی متمرکز شده است، کارگران یقه سفید به‌طور فزاینده‌ای در حال ترک کار هستند. برای نمونه ۸۰۹ هزار آمریکایی که در خدمات حرفه ای و تجاری کار می کردند در ماه مارس به طور داوطلبانه شغل خود را ترک کردند که ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

تنها بخش هایی که نرخ ترک کار را زیر ۱.۵ درصد از نیروی کار خود مشاهده کردند، با نرخ درصد ۰.۸  بخش های دولتی بودند که توسط دولت فدرال درصد مدیریت می شوند.

Gallup: Half of Americans Want Permanent Remote Work - My TechDecisions

علاقه وافر به دورکاری

«جولیا پولاک» اقتصاددان ارشد در بازار کار آنلاین ZipRecruiter  می گوید استعفای بزرگ در ماه‌ های اخیر توسط کارفرمایان تشدید شده است زیرا آنها از کارگران می‌خواهند دورکاری دوران همه‌گیری را کنار بگذارند و به دفاتر بازگردند.

یک نظرسنجی توسط این شرکت نشان داد که ۱۴درصد از افرادی که در شش ماه گذشته یک موقعیت جدید را شروع کردند، از طریق جابجایی شغلی خود فرصت کار از خانه را پیدا کردند.

«جروم پاول» رئیس بانک فدرال رزرو نیز بازار کار ایالات متحده را ناپایدار و داغ و عامل اصلی افزایش تورم به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته خواند. با وجودی که بازار کار آمریکا در این دوره به شدت گرم و گسترده شده است اما هنوز تعداد مشاغل ایالات متحده بیش از ۱ میلیون شغل زیر سطح قبل از همه گیری باقی مانده است.

پایان/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 18768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =