عواقب تحریم های روسیه برای اروپا

اتحادیه اروپا یگانه فضایی خواهد بود که تحت تأثیر تحریم انرژی روسیه قرار می گیرد، زیرا بازارهای آسیایی همچنان به روی مسکو باز هستند.

به گزارش تحریریه، پیامدهای تحریم ها علیه روسیه برای اروپا در مقاله منتشره در روزنامه دیلی اکسپرس اعلام شده است.

به گفته نویسنده این مقاله، بروکسل انتظار دارد که ممنوعیت کامل عرضه نفت روسیه به اروپا ضربه کوبنده ای به اقتصاد روسیه وارد کند. با این حال، وی اشاره می کند که طرف روسی به تجارت با شرکای شرقی خود ادامه می دهد. خاطرنشان می شود که به لطف گسترش شبکه خطوط لوله نفت و گاز به آسیا، سود روسیه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

این روزنامه نگار به خطوط لوله فعلی و آینده گاز روسیه به چین و شرق آسیا و همچنین فروش نفت به هند، ژاپن و کره جنوبی اشاره کرد. به عقیده وی، این قراردادها به مسکو کمک می کند تا شدت ضربه اقتصادی ناشی از تنزل شدید روابط تجاری با اروپا را کاهش دهد.

اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال توسعه ششمین بسته تحریمی علیه روسیه است. این شامل امتناع از واردات نفت روسیه طی مدت شش ماه است. در این صورت افزایش قیمت سوخت پیش بینی می شود.

این حال، در حال حاضر نمایندگان دائمی کشورهای اتحادیه اروپا نتوانسته اند در مورد تحریم نفتی روسیه به توافق برسند. قرار است مذاکرات امروز پنجشنبه 5 مه ادامه یابد.

منبع: اسپوتنیک

پایان/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 18811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =