درخواست بایدن برای بازداشت ترامپ

رسانه های آمریکایی نوشتند «جو بایدن» خواستار دستگیری ترامپ می شود.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Detroit Daily News» به نقل از رسانه های آمریکایی نوشت، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به کارکنان گفته است که از وزارت دادگستری آمریکا درخواست می کند تا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق و دیگر مخالفان سیاسی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

روزنامه «نیویورک تایمز» چند روز قبل در مقاله‌ای درباره «مریک گارلند» دادستان کل نوشت که وی با افزایش فشارها بر سر تحقیقات ۶ ژانویه مواجه شده است. این روزنامه مدعی شد که بایدن از گارلند درخواست می‌کند ترامپ را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

این روزنامه گزارش داد: بایدن به حلقه نزدیک خود هم عقیده شده است که دونالد جی. ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تهدیدی برای دموکراسی است و باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. 

در حالی که رئیس جمهور کنونی ناخرسندی آشکاری را در مورد شرایط به گارلند اعلام نکرده است اما گفته می شود او به طور خصوصی از گارلند خواسته است کمتر مانند یک قاضی پرمشغله عمل کند و بیشتر شبیه دادستانی باشد که مایل به اقدام قاطع در مورد رویدادهای روز ۶ ژانویه است.

Does Trump Really Face Jail Time?

از سوی دیگر هانتر پسر جو بایدن در حال حاضر به دلیل فرار مالیاتی، لابی خارجی و پولشویی تحت تحقیقات جنایی فدرال قرار دارد. بنابراین اکنون این سوال مطرح می شود که اگر جو بایدن از وزارت دادگستری درخواست بازداشت ترامپ را مطرح می کند او تا چه اندازه در تحقیقات فدرال درباره هانتر دخالت خواهد کرد.

نیویورک تایمز گزارش داد: تحقیقات ۶ ژانویه نه تنها برای گارلند، بلکه برای بایدن نیز یک آزمون محسوب می شود. هر دوی این افراد با وعده بازگرداندن استقلال و اعتبار به وزارت دادگستری که ترامپ سعی کرده بود از آن برای منافع سیاسی استفاده کند، به قدرت رسیدند.

تاکنون وزارت دادگستری هیچ نشانه آشکاری را در مورد جدول زمانی یا تصمیم گیری در مورد پرونده علیه ترامپ ارائه نکرده است.

کمیته تحقیق مجلس نمایندگان که حمله ۶ ژانویه را بررسی می کند، می تواند اسنادی را به وزارت دادگستری ارسال کند، اما فقط وزارت دادگستری است که می تواند اتهاماتی را علیه ترامپ مطرح کند. این کمیته با احساس ضرورت به سرعت بر روی موضوع کار می کند تا قبل از انتخابات میان دوره ای امسال، یعنی زمانی که جمهوری خواهان می توانند مجلس نمایندگان را بار دیگر در اختیار بگیرند و کمیته را منحل کنند، پرونده خود را تکمیل کند.

پایان/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 18818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =