درخواست برای لغو مالیات بر اقلام غذایی

حزب تحریک استقلال از دولت خواست تا با لغو کلیه مالیات ها بر خواربار، قیمت کالاها را برای فقرای جامعه کاهش دهد.

به گزارش تحریریه، حزب تحریک استقلال از دولت خواست تا با لغو کلیه مالیات ها بر خواربار، قیمت کالاها را برای فقرای جامعه کاهش دهد. به گزارش روزنامه دان، رئیس تحریک استقلال گفته است که دولت می‌تواند قیمت سوخت را افزایش دهد زیرا دولت دیگر نمی‌تواند تا مدت ها بار یارانه فرآورده‌های نفتی را تحمل کند. اما دولت باید ضمن افزایش قیمت سوخت، از افزایش قیمت مواد غذایی خودداری کند.

این حزب پیشنهاد کرد که دولت به جای اهدای بسته اقتصادی به سرمایه داران مانند دولت قبل، مواد غذایی را از مالیات معاف کند و دستمزد کارگران را افزایش دهد. وی گفت: باید برای کنترل قاچاق محصولات کشاورزی از مرزهای بین المللی برای تثبیت قیمت مواد غذایی اقدام شود.

رهبر حزب تحریک استقلال گفت: اقدامات انقلابی برای توسعه بخش کشاورزی منجر به خودکفایی در مواد غذایی می‌شود که برای آن نرخ ثابتی برای برق مورد نیاز جهت چاه‌های آب اعلام می‌شود تا فعالیت کشاورزی تسهیل و ترویج گردد. وی گفت: وفور محصولات کشاورزی این امکان را فراهم می‌کند تا مواد غذایی ارزان قیمت برای مردم فراهم شود.

رحمت خان یکی از رهبران تحریک استقلال از دولت خواست که باید فوراً بهای عادلانه گندم، نیشکر و پنبه به کشاورزان پرداخت شود و نقش «دلال» از بین برود زیرا منجر به استثمار اقتصادی کشاورزان و مصرف‌کنندگان می‌شود.

وی ادامه داد: دولت باید بذرهای باکیفیت معرفی کند و کود و سموم کشاورزی را با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار دهد تا تولیدات کشاورزی بهبود یابد. وی افزود: تهیه بذر مرغوب باعث سود بیشتر کشاورزان و تشویق آنها به تلاش بیشتر می‌شود. وی همچنین خواستار پاکسازی منظم قنوات دو بار در سال شد و بر لزوم تدابیری برای جلوگیری از هدر رفت و توزیع ناعادلانه آب کانال تاکید کرد.

حزب تحریک استقلال که در سال 1970 توسط ژنرال اصغر خان بنا نهاده شد، در انتخابات 1990 با حزب مردم پاکستان ائتلاف کرد. حزب یاد شده از سال 2012 تا بحال در حزب تحریک انصاف ادغام شده است.

منبع: economic.mfa

پایان/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 19014

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =