توافق استراتژیک ایران و روسیه

توافق استراتژیک و بلندمدتی بین ایران و روسیه همراه با کشورهای اوراسیا امضا شده است که بر اقتصاد دو کشور تاثیر دارد.

به گزارش تحریریه، توافق استراتژیک و بلندمدتی بین ایران و روسیه همراه با کشورهای اوراسیا امضا شده است که بر اقتصاد دو کشور تاثیر دارد. 

علیرضا پیمان‌پاک رئیس سازمان توسعه تجارت درباره بحران اوکراین گفت: پیش‌بینی می‌کنیم جنگ روسیه طولانی شده و تحریم‌های دامنه‌داری در این حوزه تحمیل خواهد شد. در این رابطه بحث امنیت غذایی، تأمین روغن، گندم و جو اولویت‌بندی شد و در این راستا توافق بلندمدتی برای تأمین این اقلام در دستور کار قرار گرفت و از این لحاظ اقدامات لازم در هماهنگی با طرف روس انجام شده است. در این زمینه سفر هیئت ایرانی به روسیه موفقیت‌آمیز ارزیابی می‌شود. در این سفرها حدود 40 نشست انجام شده و بیش از 2022 توافقنامه تجارت آزاد با 6 کشور عضو اورآسیا امضا خواهد شد. بعد از توافق با طرف روسیه گمرکات بندر استراتژیک ماخاچکالا بازگشایی شد که این موضوع منافع قابل توجهی برای جهش صادراتی به روسیه خواهد داشت.

جایگزین شدن نهاده های دامی از روسیه و آسیای مرکزی که برخلاف نمونه های برزیلی که تراریخته اند، طبیعی هستند بر سلامت مردم نیز اثر مثبت دارد و به دلیل مساله تحریم، با مشکلات مرسوم هم مواجه نخواهد شد. 

پایان/

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 18330

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =