منوچهر منطقی، پراید باید کمتر از 45 میلیون تومان باشد!

منوچهر منطقی گفته بود که قیمت پراید باید کمتر از 45 میلیون تومان باشد!

به گزارش تحریریه، منوچهر منطقی که هم اکنون معاون حمل و نقل وزیر صمت است، در سال 1397 گفته بود که قیمت پراید باید کمتر از 45 میلیون تومان باشد! و اگر در ایران خودرو بودم قیمت خودروها را پایین می‌آوردم.

مدیرعامل سابق ایران خودرو که در تاریخ 18 اسفند 1397 در برنامه دست خط درباره گرانی قیمت خودرو صحبت می کرد، گفت: اگر در ایران خودرو بودم قیمت خودروها را پایین می‌آوردم. قیمت ۴۵ ملیون تومانی پراید کاذب است.

قیمت دلار در اسفند سال 1397 حدود 13350 تومان بوده است و یک خودرو معمولا 5 هزار تا 5500 دلاری مانند پراید به طور منطقی نمی تواند کمتر از 70 میلیون تومان قیمت داشته باشد، زیرا تمام قطعات آن از قیمت دلار پیروی می کند. 

وقتی مدیرعامل ایران خودرو و مدیر چندین طرح و پروژه صنعتی این مساله بدیهی را نمی داند و به جای اعتراض به سرکوب قیمت پراید در آن مقطع(1397) در عدد 45 میلیون تومان که آغاز بحران بود و باید همان موقع جلوی آن گرفته می شد، خواستار کاهش قیمت شده و در رقم خوردن فاجعه خودرویی کنونی با رضا شیوا همنوا می شود و وضعیت کنونی را رقم می زند، نمی توان انتظار داشت در مقطع کنونی به سیاستگذاری متفاوتی از آنچه آموخته است روی بیاورد و فاجعه جدیدی ایجاد نکند. مگر اینکه در عمل شاهد رویکرد متفاوتی با نتایح بهینه در دولت سیزدهم باشیم که طبیعتا باعث تجدیدنظر در قضاوت خواهد شد. 

پایان/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 19277

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      2 0
      منطقی جان کدوم قیمت منطقی افزایش پیدا می کنه که این منطقی افزایش پیدا کنه