شجاعانه ترین تصمیم اقتصادی دولت رئیسی چیست؟

شجاعانه ترین تصمیم اقتصادی دولت رئیسی که به احیای صدهای میلیارد دلار سرمایه گذاری غلط می انجامد، چیست؟

به گزارش تحریریه، شجاعانه ترین تصمیم اقتصادی دولت رئیسی که به احیای صدهای میلیارد دلار سرمایه گذاری غلط در 3 دهه گذشته می انجامد، چیست؟

این شجاعت به پذیرش غلط بودن سیاست سدسازی ها باز می گردد که بانک جهانی در یک سیاست مرموز به بانی آن تبدیل شد و نهضت سدسازی را در دوران هاشمی رفسنجانی رقم زد؛ که این سیاست تخریبی در دولت های خاتمی و احمدی نژاد نیز ادامه پیدا کرد. دولت حسن روحانی آنرا ادامه داد و دولت آیت الله رئیسی با شجاعتی که از خود تاکنون نشان داده است می بایست با قاطعیت جلوی آنرا بگیرد. 

در فاز نخست تمام عملیات های سدسازی و انتقال آب را متوقف کرده و به تامین اعتبار آنها پایان دهد، و در فاز دوم شروع به کار کارشناسی جامع برای تخریب بخش قابل توجهی از سدهای موجود کند. 

این درد در حال فعم شدن به وسیله مقام های کشور است، به طوری که نجف زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره سدهایی که به اشتباه در ایران احداث شده است و امروز ذخیره آبی ندارند، گفت: در احداث برخی سدها اشتباه آمایش سرزمینی رخ داده است. ما متاسفانه در ایران شرایط حوزه آب را بر هم زده‌ایم. این موارد اشتباهات استراتژیک بوده که انجام شده است.

در اکثر کشورهای غربی از 4 دهه پیش سدسازی ممنوع شده و شروع به تخریب سدها و احیای رودخانه ها کرده اند تا اکوسیستم خود را نجات دهند، اما در ایران هنوز در حال ساخت سد و تولید برق از آب در سرزمین نیمه خشک ایران هستند!

پایان/

۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 19329

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =