۲ هزار میلیارد دلار دود شد

تصویب طرح جرم‌انگاری عادی‌سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی در مجلس عراق نشان داد که هزینه های آمریکا برای سیطره بر عراق و انحراف بغداد از مساله فلسطین راه به جایی نبرد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه «رای الیوم» در «یوتیوب» اظهار داشت: ۲۷۵ نماینده پارلمان عراق همگی و بدون هیچ مخالفی قانونی را تصویب کردند که عادی‌سازی رابط این کشور با رژیم صهیونیستی را جرم به شمار می آورد.

عطوان اظهار داشت: مردم عراق و نمایندگان مجلس این کشور بر روی هیچ موضوعی به اندازه قضیه فلسطین اتفاق نظر نداشته اند. این تصمیم مجلس عراق نشان می دهد که عراق قدرت خود را بازخواهد یافت و بر روی اصول خود در حمایت از فلسطین پایبند است. این در حالی است که آمریکا بیش از ۲ تریلیون دلار در عراق هزینه کرد تا این کشور را مسیر خود در دفاع از مساله فلسطین منحرف سازد و بغداد را به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وادار کند. اما این هزینه آمریکا نتیجه ای به دنبال نداشته است.

این کارشناس شناخته شده جهان عرب افزود: اکنون عراق به صف نخست مقابله با رژیم اشغالگر تبدیل می شود. شاید عراقی ها درباره انتخاب رئیس مجلس و رئیس جمهوری و ... باهم اختلافاتی داشته باشند، اما همه گروه ها، مذاهب و طایفه های و مولفه های عراق درباره حمایت از مساله فلسطین اتفاق نظر دارند.  همه قومیت ها عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می کنند.

وی خاطرنشان کرد این اقدام مجلس عراق در تصویت قانون جرم تلقی کردن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارای پیامی با این محتوا بود که رژیم صهیونیستی پیروز نخواهد شد. عادی سازی روابط راه به جایی نخواهد برد و مورد پذیریش واقع نخواهد شد. اقدام مجلس عراق پیامی علیه همه کسانی بود که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر هستند.

پایان/

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 19383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 10
      شما چهل ساله که میگید آمریکا شکست خورد و بدبخت شد. ممکنه بفرمائید که قیمت یک همبرگر در آمریک چهل سال پیش چقدر بود و الان چقدره؟ حقوق یک کارگر چطور؟ اگر آمریکا شکست خورد چرا ارزش ریال در مقابل دلار 4000 هزار برابر پائین آمده؟ وضعیت اسرائیل که نسبت به چهل سال پیش به مراتب بهتر شده. نه تنها از نظر قدرت نظامی بلکه علمی و اقتصادی و همچنین مقبولیت سیاسی و مردمی در جهان. البته شما که رد میکنید ولی دم خروس نرخ ارز را چکار میکنید؟