لوازم خانگی را یا گران می کنید یا تولید را کم می کنیم!

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران مدعی شد به صورت میانگین نرخ مواد اولیه حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته اما ستاد تنظیم بازار به درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت محصولات، پاسخی نداد.

به گزارش تحریریه، پس از ممنوعیت واردات لوازم خانگی، این صنعت نیز در مسیر صنعت خودرو قرار گرفت و با خالی ماندن میدان از رقبا، تولیدکنندگان به بهانه های مختلف شروع به گران کردن محصولات خود کردند.

عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بدون اشاره به ارزانی قیمت نیروی کار و انرژی در ایران گفت: با گذشت ۷۰ روز از سال جدید هنوز سیاست‌های قیمتی دولت در مورد قیمت لوازم خانگی مشخص نشده است؛ این در حالیست که نرخ مواد اولیه به صورت میانگین حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته و از سویی دیگر نیز با افزایش دستمزد، افزایش نرخ حمل و نقل، تغییر مبنای نرخ ارز در گمرک و … مواجه بوده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت ۵ قلم کالا از گروه لوازم خانگی در ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود، این نهاد در مورد درخواست تولیدکنندگان برای تعدیل قیمت‌ها متناسب با قیمت مواد اولیه و نهادهای تولید پاسخی نداده است.

جالب اینجاست که دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه ما موافق افزایش بی رویه قیمت‌ها نیستیم، تهدید کرد که در صورت تداوم عدم پاسخگویی وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار احتمال کند شدن آهنگ تولید وجود دارد.

پایان/

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 19447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =