سلبریتی معروف برای رسیدگی به اتهام تجاوز به مردان خود را به دادگاه معرفی کرد

کوین اسپیسی از حضور داوطلبانه خود در دادگاهی در انگلیس به اتهام تجاوز جنسی خبر داد.

به گزارش تحریریه، دادستانی سلطنتی انگلیس (سی‌پی‌اس) هفته پیش این بازیگر ۶۲ ساله مجموعه تلویزیونی «خانه پوشالی» را به چهار مورد آزار جنسی مردان و یک مورد لواط متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها، اگر او داوطلبانه در این دادگاه حاضر نمی‌شد، در معرض خطر استرداد به انگلیس قرار داشت.

اسپیسی در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه در اختیار برنامه تلویزیونی آمریکایی «صبح بخیر آمریکا» قرار گرفت، گفت: «واقعا از بابت این بیانیه متشکرم که در آن، بادقت به رسانه‌ها و مردم یادآوری کردند که من حق دارم در دادگاهی عادلانه محاکمه شوم و تا وقتی که جرمم اثبات نشده است، بی‌گناهم.»

«از تصمیم آنان مبنی بر برداشتن گام‌های بعدی ناراحت شدم اما به محض آنکه برنامه‌ام اجازه دهد، داوطلبانه به انگلیس خواهم رفت و از خود در برابر این اتهام‌ها دفاع خواهم کرد و مطمئنم بی‌گناهی‌ام ثابت خواهد شد.»

در پی اتمام تحقیقات پلیس کلان‌شهری، سی‌پی‌اس در روز پنجشنبه پنج اتهام علیه اسپیسی مطرح کرد.

چهار مورد از اتهام‌های آزار جنسی در رابطه با وقایعی مربوط به سه مرد است که حالا در سنین ۳۰ و ۴۰ سالگی‌اند. یکی از این مردان این بازیگر را به دو مورد آزار در ماه مارس ۲۰۰۵ در لندن، دیگری او را به یک تجاوز در سال ۲۰۰۸ در لندن و آن دیگری او را به آزار جنسی در آوریل ۲۰۱۳ در گلوسترشر متهم کرد.

او همچنین متهم شد که اوت ۲۰۰۸ در لندن، به لواط اقدام کرده است. شاکی در این اتهام همان مدعی تجاوز در سال ۲۰۰۸ است.

در سال ۲۰۱۷، «آنتونی رپ» بازیگر فیلم «پیشتازان فضا» مدعی شد «کوین اسپیسی» در سن ۱۴ سالگی او را مورد تعرض قرار داده و «کوین اسپیسی» بازیگر توانمندی که دو جایزه «اسکار» برای فیلم‌های «مظنونین همیشگی» و «زیبای آمریکایی» به همراه یک جایزه تونی و ۱۲ نامزدی جایزه امی را در کارنامه دارد، به بی‌کارترین بازیگر هالیوود تبدیل شد و کمپانی «MRC» سازنده سریال معروف «خانه پوشای» نیز همکاری خود را با این بازیگر برنده اسکار قطع کرد و از ساخت فصل جدید این سریال هم منصرف شد.

پس از آن ۲۰ مرد دیگر نیز اتهاماتی علیه «اسپیسی» در زمان فعالیت او در تئاتر اولدویک لندن بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۳ مطرح کردند و یک زن نیز در ایالت ماساچوست آمریکا، از او شکایت کرد که در نهایت «اسپیسی» از سوی دادگاه بی گناه شناخته شد.

گاردین روز یکشنبه گزارش داد که اگر اسپیسی داوطلبانه به انگلیس بازنگردد، با خطر استرداد روبه‌رو می‌شود. این روزنامه از قول یک مقام مسئول که با این فرایند آشنا بود، نوشت پلیس ایالات متحده ممکن است به‌زودی به نیابت از مقام‌های انگلیس، برای دستگیری این بازیگر اعزام شود.

فیلم جدید این بازیگر «پیتر پنج هشت» (Peter Five Eight)- اولین نقش اصلی او در پنج سال گذشته- اوایل این ماه (مه) در جشنوار فیلم کن به نمایش درآمد.

هنگامی که خبر وارد شدن این اتهام‌ها منتشر شد، تهیه‌کنندگان این درام «نوآر» از او در برابر این اتهام‌ها دفاع کردند و گفتند «متاسفیم که افزایش منفی‌بافی رسانه‌ها با بازگشت کوین به کار هم‌زمان شد، اما این قابل پیش‌بینی بود.»

آنان افزودند: «سازندگان این فیلم درباره این اتهام‌های مختلف شایع‌شده هیچ اطلاع و نظری ندارند. ما معتقدیم دادگاه باید صحت این ادعاها را معلوم کند. پیتر پنج هشت فیلمی برای طرفدارانی است که بیشتر به هنر اهمیت می‌دهند تا به رسوایی.»

پایان/

۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 19523

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =