علت سقوط بازار رمزارز مشخص شد

براساس پژوهش‌های جدید، هفت معامله‌گر مسبب سقوط رمزارز شدند که ۴۰ میلیارد دلار از دارایی سرمایه‌گذاران را از بین برد.

به گزارش تحریریه، به نقل از ایندیپندنت، نانسن، شرکت تجزیه‌وتحلیل رمزارز، اوایل این ماه با انتشار گزارشی دقیق از سقوط توکن‌های «تراس لونا» (Terra’s LUNA) و یواس‌تی (UST)، این روایت میان برخی از چهره‌های صنعت را مبنی بر اینکه یک نهاد واحد مسبب این سقوط بوده است، رد کرد.

در این گزارش آمده است: «ما روایت عمومی مبنی بر اینکه یک «مهاجم» یا «هکر» برای بی‌ثبات کردن یواس‌تی تلاش می‌کند، تکذیب می‌کنیم.»

«تحقیقات زنجیره‌ای ما نشان داد که تعداد اندکی از بازیکنان پیش از جداسازی یواس‌تی [به دلار آمریکا] آسیب‌پذیر تشخیص داده شدند.»

به نظر می‌رسد این به اصطلاح «نهنگ‌ها» بین ۷ تا ۱۱ مه، اعتقاد خود به توانایی یواس‌تی برای متصل ماندن به دلار را از دست دادند و مسبب فروش تهاجمی توکن در صرافی‌های رمزارزی شدند.

بعد از تلاش‌های نافرجام بنیاد لونا گارد- سازمانی غیرانتفاعی که برای نظارت و محافظت از رمزارزها ایجاد شد- سهام‌داران بیشتری برای تثبیت بهای یواس‌تی تصمیم گرفتند جلو ضرر را بگیرند و به فروش روی بیاورند که باعث شد در نهایت بها به زیر ۰.۱۰ دلار سقوط کند.

سقوط این رمزارز باعث شد ارزش ارز خواهر آن یعنی لونا هم بیش از ۹۹ درصد کاهش یابد و از نزدیک به ۱۲۰ دلار در اوج به فقط یک ده هزارم سنت سقوط کند.

این سقوط به رکود کل بازار منجر شد و به سقوط بیت‌کوین (بی‌تی‌سی)، اتریوم (ئی‌تی‌اچ) و سایر رمزارزهای پیشرو به پایین‌ترین بها در ۱۸ ماه گذشته انجامید.

ترا از آن زمان نسخه جدیدی از لونا به نام ترا ۲.۰ را راه‌اندازی کرد و امیدوار است بتواند با انتشار توکن‌های رایگان [ضرر] سرمایه‌گذاران را جبران کند.

توکن احیا شده نیز در آخر هفته، پس از ارائه در صرافی‌های رمرارزی، دچار افت ارزش شد و ظرف چند ساعت، از نزدیک به ۲۰ دلار به زیر پنج دلار رسید.

برخی از سرمایه‌گذاران اصلی لونا بلافاصله بعد از دریافت ترا ۲.۰، استوری‌های‌ فروش سهام‌های جدید خود را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشتند.

یک نفر در توییتر نوشت: «ایردراپ لونا ۲.۰ موجودم را فروختم.»

«هیچ چیز مهمی اینجا نمی‌بینم و هرچیزی که به دست می‌آورم، برایم مثل جایزه است؛ چون قبلا نوشتم که همه‌اش ضرر است.»    

پایان/

۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 19524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 0
      رمرز ارز جز ضرر چیزی ندارد