هشدار مهم پوتین؛ آیا روسیه خاک اوکراین را به توبره می کشد؟

ساعاتی قبل ولادیمیر پوتین در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد در صورت تهیه موشک‌های دوربرد برای اوکراین، ارتش روسیه به نقاطی که هنوز هدف قرار نگرفته‌اند، حمله خواهد کرد.

به گزارش تحریریه، رئیس‌جمهور روسیه، درباره تصویب بسته جدید کمکی آمریکا به اوکراین گفت: "در صورت تحویل موشک‌های دوربرد به اوکراین، روسیه نتیجه‌گیری خواهد کرد و مواردی که هنوز مورد اصابت قرار نگرفته‌اند را هدف قرار خواهد داد. 

هدف از هیاهو بر سر ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین طولانی کردن هر چه بیشتر درگیری مسلحانه است. 

ارسال سامانه‌های پرتاب موشک چندگانه آمریکا به اوکراین در راستای جبران تلفات تجهیزات نظامی اوکراین است و این امر در اصل چیزی را تغییر نخواهد داد. 
سامانه های "بوک"، "تور" و "پانسیر" روسی در نابودی پهپادهای اوکراینی بسیار موثر عمل می‌کنند."

لازم بذکر است که چند روز قبل بایدن اعلام کرد که آمریکا به تأمین تسلیحات مدرن اوکراین از جمله موشک‌های ضدتانک جاولین، موشک‌های ضدهوایی استینگر، توپخانه قدرتمند و سامانه‌های موشکی دارای دقت بالا، رادارها، هواپیماهای بدون سرنشین، بالگردهای جدید و مهمات مورد نیاز آنها ادامه خواهد داد.

وال استریت ژورنال نیز گزارش داد دولت بایدن در راستای تلاش برای تقویت ارتش اوکراین قصد دارد موشک های هدایت شونده نقطه زن را در اختیار اوکراین قرار دهد که می توانند اهدافی را از فاصله بیش از ۶۰ کیلومتر هدف قرار دهند.

پایان/

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 19589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =