منتظر افزایش بیشتر قیمت محصولات کشاورزی باشید

رئیس انجمن کشاورزی آلمان افزایش بیشتر قیمت اقلام کشاورزی و مواد غذایی را منطقی و طبیعی دانست.

به گزارش تحریریه، انجمن کشاورزان آلمان هشدار داد که قیمت مواد غذایی در آلمان به افزایش خود ادامه خواهد داد و توجیه اصلی این صنعت هزینه های بالاتر انرژی به عنوان عامل اصلی بحران است.

«یواخیم روکوید» رئیس انجمن کشاورزان آلمان در مصاحبه ای با روزنامه Passauer Neue Presse گفت: درگیری در اوکراین و پیامدهای اقتصادی آن تأثیر عظیمی بر کشاورزی آلمان داشته است.

وی تصریح کرد قیمت انرژی نسبت به قبل دو برابر شده، بهای کودها به ویژه کودهای نیتروژنی به طور متوسط ​​چهار برابر شده است و علوفه هم قیمت بیشتری پیدا کرد، این وضعیت به ویژه برای دامداران و پرورش دهندگان خوک فاجعه‌بار است.

به گفته روکوید، مواد غذایی در سال های اخیر کمتر از ارزش واقعی شان فروخته می شدند و اکنون قیمت ها باید افزایش پیدا کند تا کشاورزان بتوانند به کشاورزی ادامه دهند.

بر اساس آمارهای رسمی، تورم در آلمان در ماه می به ۷.۹ درصد رسید و به بالاترین سطح خود از زمان اتحاد دو بخش شرقی و غربی رسید. این سطح از تورم مشابه همان مقداری است که در طول بحران نفتی دهه ۱۹۷۰ رخ داده بود.

روکوید گفت که بلاتکلیفی در مورد عرضه گاز طبیعی به آلمان نیز نگرانی بزرگی برای کشاورزان این کشور است و اگر آنها گاز کافی برای تولید نیتروژن دریافت نکنند، بازده در کوتاه مدت حداقل ۳۰ درصد کاهش می یابد و بسته به نوع تولیدات این رقم تا ۴۰ درصد هم می رسد. گفتنی است نیتروژن  ضروری ترین ماده مغذی در تولید محصولات کشاورزی است.

از زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین در فوریه آغاز کرد، اتحادیه اروپا به دنبال راه‌هایی برای حذف تدریجی واردات گاز طبیعی از این کشور بوده  است. این روند در حالی دنبال می شود که بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و صنایع بزرگ قاره سبز خواستار عدم انجام این کار شده اند.

روسیه در مقابل این روند شرایط جدید پرداخت گاز در ازای دریافت روبل را از اواخر ماه مارس به اجرا در آورد. گاز برخی کشورها که از انجام این خواسته سرباز زدند قطع شد.

پایان/

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 19678

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • متین IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      7 3
      خوبه بهانه دست ایران افتاد فردا همه محصولات گرون میشه
    • مرادپور IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 0
      وقتی قیمت محصولات کشاورزی روز بع روز بالا میره چرا قیمت دام که وابسته به همین محصولات کشاورزی است بالا نمیره
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      3 2
      لعنت برپوتین کصیف دشمن جهان
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 1
      یه جهان ادم نمیتونه ازپس یک پوتین بربیاد!!!داره دنیارونابودمیکنه!
    • 10133940R61 IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      2 0
      سلام اشتباه نکنیدهمه پوتین ومقصرمیدونن نمیگن کی ازاون سردنیا بلند شده امده همه کشورها را به یک بهانه ای به جون هم میندازه ؟!!!!!!حتما هرکی پول واقتصاد وزور داره میتونه قلدری کنه این قدرضعیف وذلیل نباقدرضحتماکل دردسرهای ای دنیا گردن روسیه وایران وچینه؟؟؟؟!!!