وزیر اقتصاد: پروژه‌های پیشران از منابع عمومی برخوردار می‌شوند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پروژه‌های پیشران و عمرانی نیمه‌تمام اولویت‌دار در استان‌ها از منابع عمومی برخوردار می‌شوند.

به گزارش تحریریه، به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در سفر به استان اردبیل و در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان های  وزارت اقتصاد در این استان اظهار داشت: نوع نگاه و رویکردی که مورد تأیید وزارت در استان‌هاست، استفاده از منابع ملی و حمایت از مناطق محروم است.

وی تصریح کرد:‌ نتیجه این سیاست ‌گذاری‌ها توجه به شاخص توسعه‌یافتگی و ترمیم عقب‌ماندگی‌هاست که با جذب منابع بانکی در استان‌ها، این فاصله باید به حداقل برسد.

خاندوزی  با تاکید بر اینکه دولت و حاکمیت نسبت به عقب‌ماندگی در استان‌ها بی‌تفاوت نیستند، گفت: در برخورداری از تسهیلات و اعتبارات باید مناطق محروم مد نظر قرار گیرد و استان اردبیل نیز باید از این اولویت‌ها بهره‌مند شود.

خاندوزی سپرده‌گذاری و تسهیلات‌دهی در کشور را علاج بسیاری از پروژه‌های اقتصادی در استان‌ها اعلام کرد و افزود: برخی از پروژه‌های اولویت‌دار در کشور وجود دارند که باید در اسرع وقت با هدف ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم به بهره‌برداری برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی و بودجه‌های کشور باید با نظر سیاست‌گذاران اقتصادی کشور اولویت‌بندی شده و در این بین پروژه‌های پیشران باید از منابع عمومی برخوردار شوند.

خاندوزی اولویت‌بندی و نیازسنجی در استان‌ها را با توجه به پروژه‌های زخمی و نیمه‌کاره مهم اعلام کرد و گفت: پروژه‌هایی که عامل اشتغال و ایجاد درآمد هستند، باید در رأس امور قرار گیرند و نباید اجازه داد پروژه‌های جدید بدون تعریف اعتبار در کشور افزوده شود.

وی طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را در کشور یادآور شد و اضافه کرد: اگر بتوانیم به جامعه خود بلوغ و سواد اقتصادی را منتقل کرده و مردم را نسبت به مزایای این مردمی‌سازی آگاه کنیم، در آینده نزدیک اقتصاد پیشرو و موفقی را شاهد خواهیم بود.

خاندوزی استفاده از ظرفیت‌های درون استانی را با تمرکز در ایده‌ها، سرمایه‌ها و منابع داخلی مهم ارزیابی کرد و افزود: ‌جا دارد هر ۲ شرکت کشت و صنعت مغان و پارس با ایجاد توسعه کشاورزی مدرن و دانش‌بنیان پای کار آمده و زنجیره‌ای از الگوهای مناسب و بهره‌وری کشت را در کشور و منطقه ایجاد کنند.

وی بیان کرد: در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی شرکت‌های فعال و دارای ظرفیت با در نظر گرفتن جنبه‌های دانش‌بنیان آن تقویت می‌شوند و در استان‌ها نیز مبنای کار بر همین روال خواهد بود.

در این جلسه سید احسان خاندوزی نسبت به تهیه دستگاه ایکس ری کامیونی برای گمرک شهرستان بیله‌سوار دستور لازم را صادر کرد.

پایان/

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 19686

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =