بررسی راهکارهای مهار تورم و حل چالش های اقتصادی کشور

جمعی از اقتصاددانان مطرح کشور در نشستی با حضور دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد راهکارهای مهار تورم، رشد اقتصادی و حل چالش های اقتصاد کشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش تحریریه، به نقل از شادا، در نشست اقتصاددانان با وزیر اقتصاد ضمن بررسی چالش های کنونی اقتصاد از جمله تورم، عدم‌تعادل های مختلف از جمله در بخش مالی و بودجه و اقتصاد خانوار، راهکارهای بهبود وضعیت اقتصاد کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست تخصصی که در سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی ‌و دارایی برگزار شد، دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر سبحانیان معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد و جمعی از اقتصاددانان و اساتید مطرح اقتصاد کشور حضور داشتند.

آقایان داوود دانش جعفری، مصباحی مقدم،  شاپور محمدی، ال اسحاق ، عبده تبریزی، نصیری اقدم، شقاقی، صالحی، شریف زاده ، عزتی ، صادقی شاهدانی ، محمد قاسمی ، تیمور رحمانی و سید کمال سید علی و همچنین خانم مینو کیانی از جمله اقتصاددانان حاضر در این نشست بودند که هر یک به ارایه دیدگاه ها و تحلیل های خود در زمینه مسائل مختلف اقتصادی در حوزه های سیاست های پولی، نرخ سود بانکی، سیاستهای مالیاتی، حذف ارز ترجیحی، نرخ تورم و نقدینگی پرداخته و راهکارهایی برای حل برخی از چالش های موجود در اقتصاد کشور ارائه کردند.

مولد سازی اموال و دارایی های مازاد دولت و شرکت‌های دولتی، تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام در کشور، مدیریت نقدینگی و اعمال سیاست های پولی، مالی و بودجه ای  متناسب با شرایط کنونی اقتصاد به منظور مهار تورم از جمله محورهایی بود که حاضرین در این نشست بر اجرای آن تأکید کردند.

پایان/

۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 20018

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =